Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 17

Tråd: blodsprut?

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Akershus
    Svar
    1,221

Standard blodsprut?

hei...
    jeg lager en film hvor en skal bli skutt i halsen
    og da vil jeg ha en blodsprut....
    har noen en ide om hvordan jeg kan få en blodsprut som ser troverdig ut???

jeg har gjort mange forsøk uten spesiel suksess....
    i]Endemi[/url]
    24-7 Produksjoner[/url]

ku
    ku er offline
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Norbygdi / NLH
    Svar
    51

Standard blodsprut?

Flaske type ketchup inne i jakka, gensere eller lignende med slange opp og utfra halsen kanskje...
    here comes a time when every man feels the urge to spit on his hands, hoist the black flag, and start slitting throats." -- H.L. Mencken www.norbygdi.net

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Haugesund
    Svar
    321

Standard blodsprut?

I løpet av et halvt minutts leting i tidligere tråder fant jeg denne linken:
    http://www.exposure.co.uk/eejit/blood/index.html

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Akershus
    Svar
    1,221

Standard blodsprut?

Sitat Opprinnelig postet av ku
    Flaske type ketchup inne i jakka, gensere eller lignende med slange opp og utfra halsen kanskje...

har prøvd akkuratt det du sa men det gikk ikke veldig bra....
    ketchupen bare rant ut....jeg vil ha en sprut...ikke bare sånn at det renner....
    i]Endemi[/url]
    24-7 Produksjoner[/url]

ku
    ku er offline
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2003
    Sted
    Norbygdi / NLH
    Svar
    51

Standard blodsprut?

Da eg skreiv ketchup flaske meinte eg ikkje at det skulle nødvendig vis vere ketchup på den. Bare at den var bløt slik at man kan klemme på den. På Gronneigar Krigen gjorde vi dette med utvanna ketchup. Resultatet blei ikkje bra da, men kunne nok blitt det viss me hadde lagt litt meir tid i det.

Men den linken over er veldig fin! Så vil anbefale og lage noe alla det som står der.
    here comes a time when every man feels the urge to spit on his hands, hoist the black flag, and start slitting throats." -- H.L. Mencken www.norbygdi.net

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Oslo
    Svar
    40

Standard blodsprut?

Solbærsaft fungerer utrolig bra som blod på film! (ublanda sefølgelig)

Bare eksperimenter og test ut ting!
    u][-|-]SLINGBLADE PRODUCTIONS[-|-]

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

Standard blodsprut?

husker en gang da jeg gikk i andre eller noe sånn, vi skulle lage et skuespill med blod, da tok vi kecthup å blanda det med vann...
    ganske komiskt... :lol: 8)
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

Cadet 4
    Medlem siden
    Aug 2003
    Sted
    Trondheim
    Svar
    13

Standard blodsprut?

Har hatt gode erfaringer med å lage squibs (sånne små eksplosiver som brukes til å lage blodsput, men det regner jeg med at dere visste) av kruttlapper brettet på langs og surret rundt en motstand (glødetråd)pakket inn i tape og trigget med f.eks 9v batteri.

MEN kruttlapper er noe ustabilt faenskap, så vær forsiktig.
    Dessuten har det vel kommet nye regler for hvor kraftige slike lekepistolsatser kan være. De smeller ikke slik de gjorde da jeg var liten, de sier bare boff(uten utropstegn faktisk). Vet ikke hvordan de nye fungerer.

Har planer om å teste ut det samme prinsippet med svartkrutt for å få røyk ut av skuddsåret, men har ikke kommet så langt enda.

Bare husk å bruke trykkleder og beskyttelse mellom eksplosiver og skuespiller.

(Mulig jeg har skrevet dette før også, eller kanskje var det i det gamle forumet)

....men leste igjennom orginalinnlegget en gang ting og innså at det skulle brukes på halsen. -ikke å anbefale.
    ell is where the heart is
    -Edge of Sanity[/size]

Commander
    Medlem siden
    Sep 2004
    Svar
    327

Standard blodsprut?

Prøv å helle blodet du skal bruke nedi en liten pose, og derretter fest den på halsen. Prøv å smink litt sånn at den ikke synes.

Når du skal bli skutt slår du på posen sånn at den sprekker. Da skal blodet sprute ut.

(når du skal slå i stykker posen, så er det lurt å se ut som du holder deg der i smerte.)
    man who casts no shadow has no soul.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Åsane
    Svar
    58

Standard RE: Blodsprut

Bruk en plast flaske (Liten eller medium størrelse og helst med lokk og ikke skrukork) Ta 70% blod, 15%potetmel og 15% bakepulver. Skru på lokket og rist. Når du åpner lokket blir det en rimelig kraftig sprut!
    here is no love in your violence!

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •