Viser resultater 1 til 8 av 8
    Commodore
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Bekkelaget
    Svar
    831

Standard Green eller bluescreen

hei! hva er best green eller blue screen???
    is jeg hadde vært deg, så hadde jeg DR*** meg

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Re: Green eller bluescreen

Vær så snill, se andre trådene før du spør

og det er ingen "best", det avhenger egentlig av hva klær du skal bruke. blå klær i bluescreen er ikke lurt, samme med grønne klær i greenscreen

Grønn er sannsynligvis best for vi bruker mindre grønn på oss enn blå, sant?

Vice Admiral (moderator) mott sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Narvik
    Svar
    332

Greenscreen er lettere å keye ut. men har det ikke vært lignende emner før? :roll:

Commodore
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Bekkelaget
    Svar
    831

Jo, men jeg søkte, men fant ingen som svarte akuratt på det jeg ville ha svar på så jeg sendte bare fort jg.. var på skolen også! det sier jo litt! derfor kunne jeg ikke lete hell
    is jeg hadde vært deg, så hadde jeg DR*** meg

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2004
    Svar
    142

Har opplevd selv at det er lettere å keye ut greenscreen enn bluescreen.

På mini-DV, da.

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Sitat Opprinnelig postet av Bandidos Pelle
    Har opplevd selv at det er lettere å keye ut greenscreen enn bluescreen.
    Er enig i det du sier. Jeg har dog aldri brukt bluescreen mot "ekte" opptak! Det jeg har gjort er å bruke greenscreen når jeg jobber i 3ds MAX, med f.eks. et romskip. Så keyer jeg vekk det grønne for å få romskipet til å fly på himmelen (som jeg har filmet) e.l

Men det er faktisk et spørsmål her se.
    Det jeg lurer på er om det er noen lettere måte å gjøre dette på? For det blir ikke alltid bra ved hjelp av greenscreen. Hvis objektene er veldig små! F.eks. fugler langt unna, så kutter greenscreen-keyinga i Premiere litt i de små objektene. Går det ann å bruke alphakanalen på noen måte? Vet at det er mulig å bruke alphakanalen i Photoshop når du eksporterer stillbilder fra 3ds max! Men med video?
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Vice Admiral (moderator) mott sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Narvik
    Svar
    332

Sitat Opprinnelig postet av HenrikSolberg
    Det jeg har gjort er å bruke greenscreen når jeg jobber i 3ds MAX, med f.eks. et romskip. Så keyer jeg vekk det grønne for å få romskipet til å fly på himmelen (som jeg har filmet) e.l
    Hvorfor legger du ikke det opptaket rett inn i 3ds max som bakgrunn? det er jo mye enklere enn å bruke greenscreen og keye det vekk i et anne prog

EDIT:Har faktisk en videotutorial på siden min www.thedigitalline.com

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Vet jeg kan gjøre det. Har også prøvd å gjøre det. Men synes jeg mister en del "redigeringsfrihet" ved å gjøre det! Tror ikke det er den mest hensiktsmessige måten å gjøre det på?!? Eller tar jeg veldig feil?

[size=9px]F.eks. hvis du samarbeider med noen andre, noe jeg gjorde nylig. En fyr hadde filmet et klipp til en film han skulle lage. Scenen han trengte hjelp til var en scene hvor en person løp bort til et tre for å skremme fuglene. Derfor ville han ha animerte fugler som fløy vekk. Han hadde brukt stativ på scenen, og sendte meg derfor stills av scenen. Jeg animerte fugler til scenen, i forhold til hvor treet med fugler i var i bildet, og la på grønn bakgrunn! Han fikk opptaket. Dro det inn i Premiere. Keya det og bang! Ferdig, bortsett fra at fuglene ble litt kuttet i kantene da (ikke synlig i den ferdige filmen da)!!![/size]
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •