hvis du søker litt rundt på nettet så kan det
hende at du finner mål av sabelen :roll:
Hei på dere! Jeg er i gang med et aldri så lite prosjekt og trenger litt hjelp. Tenkte det ville være lett å få respons her...
Jeg skal bygge en lyssabel som skal ligne Anakins. Er det noen av dere der ute som har en original replica av Anakins lyssabel? Den jeg mener er sabelen som er basert på Graflex.
Denne:
Jeg er ute etter riktige mål på sabelen slik at jeg kan lage en selv. Om du har en slik så hadde det vært fint om jeg kunne fått en foto av den ved siden av et målebånd så kan jeg regne ut resten av størrelsene selv.
På forhånd takk!
hvis du søker litt rundt på nettet så kan det
hende at du finner mål av sabelen :roll:
i]Endemi[/url]
24-7 Produksjoner[/url]
jeg tror nok han har gjort det...Opprinnelig postet av jasonX
url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]
"Like eight bitches on a bitch-boat."
-Garry Newman.
lyssabel meg her og lyssabel meg der..
ttp://www.vwv.moo.no
Han spurte etter størrelsen - og om ingen av dere har svar på det. La vær å kommentere i hele tatt?
Jeg har prøvd å søke hans svar på nett - og finner det heller ikke. Beste fall blir at noen her som vet størrelsen. Jeg vet iallfall at noen her har lyssabel replica (og forhåpeligvis snill nok til å poste her?).
Hvis ingen svarer - så vil jeg tro at det er ca 30 centimeter lang med diameter på 4-5 cm? Det er bare en gjetting.
Takk...
Jeg fortsatte søket mitt etter at jeg postet dette og kom til slutt etter mye om og men frem til denne siden:
http://lightsaber.cside.com/lightsab...darthsaber.htm
Her finnes alt man trenger å vite så om det er flere som trenger denne infoen så enjoy! :lol:
Var innom en jernvarehandler og viste han denne listen http://bigyellowbox.tripod.com/plans03/style3parts.htm Men han skjønte ikke så mye av det. Noen som kan hjelpe meg med å finne ut hva det er for jeg har ikke peiling.
mil og vær glad for hver dag som går! Så skal du se hvor vondt i kjeften du får!
Har han sett på bildene som er på siden? Kanskje det gjør lettere for folk som ikke er god i engelsk. Men hvis han gjenkjenner delene ikke igjen, er det nok vanskelig å finne delene. Jeg har ikke sett de fleste av delene på butikkOpprinnelig postet av any1
Dette er krommede metallrør. Eneste jeg har funnet som selger disse er da først og fremst støvsugerforhandlere. Men de er dyre. Det er mulig å få tak i gamle slike på skroten men de er som regel ikke alltid i de dimmensjonene du er ute etter.1.25" x 12" Slip-joint extension tube
1.50" x 12" Tailpiece tube
Et annet godt alternativ er å høre med noen som bygger gelendere etc. til båter. De har slike rør i alle varianter og kan sikker skaffe de riktige dimmensjoner til en ok pris(?). Gamle krommede bordbein (f.eks kontormøbler) kan også brukes...
Dette er gummi/plast pakninger til vannrør. Disse kan det hende du får hos din lokale rørleggerforretning.1.25" Slip-joint poly washers
Denne er jo grei.. skruer og muttere....#3 x 3/8" Machine screws w/nuts
Disse er jeg litt usikker på hvor du kan få tak i. Hvis du finner ut noen som selger disse så gi beskjed...!# 10 Knurled nuts
#8 x 3/4" Knurled screw (brass) w/nut![]()
Denne er jo også grei.. skruer og muttere....#4 x 1/2" Brass machine screws (flared head) w/nuts
Disse er festlige. De brukes av noen på amerikanske biler. Du kan være heldig å få tak i en på et slik verksted men de jeg snakket med skulle ha fra 50-70kr stk. Jeg for min del er i samtaler med et firma i Amerika og kommer til å kjøpe inn et parti av disse så snart avtalen er i orden.1-1/8" Metal hole plug
Dette er refill til vindusviskere. Vet ikke om de er å få tak i her til lands...? Jeg har brukt gummilister til vinduer i stedet. De er ikke like men gjør samme nytten. Jeg har kontaktet et gummi-firma ang. å kjøpe gummilister med t-profiler. Disse ligner på håndtaket på "graflex" sabelen.Set of PYLON #24 wiper refills
Filmbokser. Disse får du gratis i fotobutikken om du spør...Fujifilm 35mm plastic film container
Spraylakk...Silver paint
Flat black paint
Håper dette klarnet endel ting for deg. For flere tips om hvor du kan skaffe deler til dine byggeprosjekt kan du gjerne komme innom Lightsaber.no hvor jeg jobber med å utarbeide oversikt over de forkjellige deler man kan komme til å trenger samt priser og spesifikt hvor man kan få kjøpt de.
Takk Takk Takk. Nå tenker jeg vi får det til ja.
Det skal jeg gjøre takk igjen
mil og vær glad for hver dag som går! Så skal du se hvor vondt i kjeften du får!
Bokmerker