Har dere green-/bluescreen og kan plassere tau som henger skuespilleren i luften, kan dere få det til med "visuelle effekter". Men ellers er den beste løsning å bruke dukke. Ikke glem at du kan mikse begge deler med flere klipp![]()
I en av våre kommende filmer skal en person hoppe ned fra en bru og plaske ned i vannet. Det er en veldig høy bru, så vi kan ikke bruke vår ordentlige skuespiller. Hvis det kommer et vindkast, så dør han 8)
Noen ideer til hvordan vi kan klare dette? Hva synes dere er det enkleste og beste alternativet? Dokke, datamanipulert?
"Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
- Frank Capria
Har dere green-/bluescreen og kan plassere tau som henger skuespilleren i luften, kan dere få det til med "visuelle effekter". Men ellers er den beste løsning å bruke dukke. Ikke glem at du kan mikse begge deler med flere klipp![]()
Hvis du skal bruke blue screen ville jeg laget plasket nederst med en stor stein eller noe, det gjelder og bruke alle teknikker for å få det beste resultatet!
ttp://www.effektsiden.moo.no/
Litt sånn off-topic her, er dette til Synd-By 2, eller?
Pettersen
Fotobloggen min[/url]
Pettersen Produksjonar[/url]
Vi har aldri helt fått taket på det med blue/green screen, så vi må nok ty til andre midler. Det vi har tenkt mest på nå er å bruke en dokke, men det vi er redde for er da at den vil gjøre litt "umenneskelige bevegelser" med armer og bein. Det enkleste hadde kanskje vært å lagt på personen digitalt etterpå, HVIS vi får tak i en person som kan det.. Er det noen her på forumet som er gode på slike ting?ops:
Pettersen:
Nei, dette er ikke til Synd-By 2 :wink: Vi har en annen film vi skal lage først, som er til en filmkonkurranse.
"Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
- Frank Capria
Dette topicet har blitt tatt opp før, og de kom fram til at de skulle bruke en madrass![]()
url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]
"Like eight bitches on a bitch-boat."
-Garry Newman.
Hva mener du med madrass :?:
- Frank Capria
Jeg hadde brukt en dukke jeg. Fylt med litt stein for å få realismen i det.
For en litt mer avansert metode:
Film at skuespilleren faller med "wireing" foran en bluescreen. Sett kameraet på stativ mens en står oppe på brua og kaster en stein ned. Deretter ilmer du kun brua med ingen av skuespillerene i bildet.
Dette laster du inn i After Effects eller liknende (hvis du har det) og legger bildet uten personen som kaster stenen øverst. Her masker du ut det øverste bildet i det området stenen er i det nederste bildet for deretter å sette en så kraftig feather som mulig på øverste layer.
Til slutt legger du greenscreenfootaget øverst og animerer at det faller nedover. Dette må selvfølgelig times med øyeblikket steinen treffer vannet...
Dårlig formulert pga. dårlig tid, sorry...
Uff, så avansert :? Jeg tror vi må prøve å utforske litt med dokke jeg.
Men fortsatt, er det noen animasjonsdyktige folk her på forumet?![]()
- Frank Capria
Kunne dette kanskje vært eit alternativ?
Om ikke, er nok en dukke det mest realistiske.
Pettersen
Fotobloggen min[/url]
Pettersen Produksjonar[/url]
Bokmerker