Bruk mye skygger og unngå å vise ansiktet. Så får du de til å gå på samme måte hele gjengen. Trenger ikke nødvendigvis se noe for at det skal være skummelt.
Skal lage en intro til en film, dær tre stykker zombier skal komme ut av en mørk skog, noen ide'er på hvordan man kan få noen til å se skikkelig zombyaktig ut? :>
Bruk mye skygger og unngå å vise ansiktet. Så får du de til å gå på samme måte hele gjengen. Trenger ikke nødvendigvis se noe for at det skal være skummelt.
Når zombiene (skrives det slik?) kommer ut av skogen, skal det hele filmes forfra. Da kan det bli litt vanskelig å unngå fjesene, eller? Slike hockey-masker hadde gjort seg :P Noen som vet hvor jeg får tak i slike?
Typisk skrekkfilm lyssetting vil være å lyssette fra "undersiden". De som har sett "Nightmare at Elm's Street" vet hva jeg mener.
Men jeg vet ikke om det er det du ønsker da!
har ikke sett den filmen, kan du prøve å forklare det med lys-settinga?
En lyssetter med lys under eksempelvis personen som står i bildet da. Slik at han får et lys fra undersiden.
Et tragisk eksempel er jo når man var på skoletur på barneskolen og noen fortalte skrekkhistorie ved å holde en lommelykt opp mot haken!
*Scary* :?
Hehe, takker og bukker.
Så var det å få strøm til lysene, midt ute i skogen :>
Der har jeg også vært! Et helvete! Men det er slik innspilling av film kan være noen ganger, et helvete!
Hey, min post nr. 200!
Fikk du fikset opp i det hellvettet da? :P
*borte bø*
Jada, vi hadde noe sinnsykt med skjøteledninger da. Men det vi hadde var ikke skrekkfilm da så vi lyssatte på en annen måte, men det er vel egentlig helt uvesentlig!
Bokmerker