forklar litt mer om hvordan det skal skje, hvor kniven skal bli stukket osv.
i en scene i en film har jeg tenkt å ha at een person blir knivstukket, men hvordan skal jeg gjøre det? en annen person skal gå med en kniv i det ene øye.. forslag
:?
forklar litt mer om hvordan det skal skje, hvor kniven skal bli stukket osv.
ou are the embodiment of pure freedom
But through my eyes you are made of stone
i brystet, og i øye.., morderen skal komme bakfra.
trenger nok litt mer detaljert enn det. hvis du skal stå noen meter unna og filme kan det bli vanskelig. derimot om du står nærmt å filmer når kniven blir stukket, så kan du bare lage en falsk brystkasse, (av isopor eller noe sånt(så tar du på den klærne)) og så henger du en blodpose under kærne, og vips, du stikker kniven inn, og blodet renner. forklar litt hvordan kniven skal gå inn, om kniven skal bli stående/ revet ut igjen, om den skal gå dypt, eller bare et lite knivstikk. da kan jeg sikkert komme med noen bedre ideer.
tenkte at ansiktet til offeret skulle vise. kniven skal bli stappet inn og bli stående der.handen til morderen skal komme over høyre skulder og knivstikke på venstre bryst.
stikket skal gå helt inn til dere bare skaftet på kniven viser, ikke selve kniven viss du forstår.. :idea:
skjønner hva du mener. tror du må skaffe deg en slik kniv som bladet går inn i skaftet når det legges trykk på den, de selges på enkelte leketøysforetninger og lignende. de ser ikke særlig realistisk ut, så sleng på litt maling.
til kniven som skal stå i brystkassen lager du bare en kopi av kniven, men da lager du kun et skaft, dette kan du lage med pappmache, styrofoam, gips eller andre ting som jeg ikke har tenkt på. så lager du et hull i genseren på offeret og fester kniven under genseren, sprut på litt (eller mye) blod på genseren.
det med øyet er fremdeles hodebry for meg, kommer ikke på en måte å få festet kniven på øyet med.
Dette har jeg gjort før!!! 8)
Du kan bruke en ordentlig kniv på denne måten.
Du trenger en liten madrassbit som dekker magen, så fester du en tynn treplate bak (sånn at kniven stopper før den treffer skuespillerens mage).
Putt madrassbiten under genseren skuespilleren skal ha på seg, OBS. Pass på at genseren er litt stor sånn at det ikke ser ut som skuespilleren har lagt på seg iløpe av filmen.
Så er det bare å stikke kniven inn og stasje på med blod og lydeffekter etterpå.
Det med øyet kan du for eksempel lage en modell av eller no sånt..vet ikke helt hvordan for det er opp til deg.
man who casts no shadow has no soul.
Bokmerker