sånn som demolition man?
du vil trenge en nedfrostet dukke som kan knuses - øøh, vet ikke hvilken matrielle du vil trenge. men tror ikke at det blir billig
hei,
i en film jeg driver å lager så er det en person som blir fryst ned også skal en annen knuse den personen med en slegge eller noe sånt.
og da lurer jeg på om noen vet hvordan jeg kan få til det uten animasjon eller hjelp av noen pc-programmer, jeg vil gjøre alt der og da! Hvis det går da!?!![]()
lle tenker på seg selv, det er bare jeg som tenker på meg!
sånn som demolition man?
du vil trenge en nedfrostet dukke som kan knuses - øøh, vet ikke hvilken matrielle du vil trenge. men tror ikke at det blir billig
Hørtes ikke billig ut nei! Kommer ikke på noen gode forslag!
har ikke sett demolition man jeg så jeg får prøve å skaffe den å se på ekstrramateriellet om de sier noe om det der!![]()
Takk for hjelpen!![]()
lle tenker på seg selv, det er bare jeg som tenker på meg!
dette spørs litt hvordan du vil at det endelige resultatet skal se ut. Er personen bare rimet, eller er han/hun virkelig innlemmet i is. Hvis det første er riktig, så avhenger det at dukken, evt noe annet seg ganske troverdig ut, men hvis du skal ha en mer eller mindre tykt lag med is utenpå, så trenger det ikke se såå ordentlig ut, mye pga isen vrenger bildet litt selv, og med litt rim, møkkete is eller tilsv får man ikke et så klart bilde av offeret.
Ved siste forslag kan det jo laget en pappmache-mann. Dette er litt tidkrevende, men du kan jo lage klær og alt i pappmache. Maling er viktig, bruk vannfast eller lakk alt før du begynner med isingen. Fordelen med pappmache er at den er hul og kan lett knuses. inni kan man ha blod og gøø hvis man vil. Dette vil jo fryse med resten av kroppen, men kanskje ha skumgummibiter og teaterblod?
Avhengig av hvor mye is du vil ha på figuren, må du lage modellen tykk nok (legge på mange nok lag) til at den holder isen uten å bryte sammen. For å legge på is kan man kanskje bruke støpe-lys-metoden, dusje den ned i isvann, henge på fryseriet, så mer van, så fryse, mer vann, så fryse, helt du får tykt nok lag...
Alt dette er en svært tidkrevende prosess, men moro når man kan stolt si at man har gjort alt selv.
Til filmen "Vidars Engler" som vi lagde fort fort, så lagde vi en stuntdukke av tre, stoff, papir og pappmache. Den fikk virkelig gjennomgå. Ble ikke helt supert, men moro hadde vi det! se klipp her: Blodig Bodil kicks ass
Hahaa.
Det er ett par sånne kjemiske midler man kan blande, og da blir det så kaldt at du kan fryse ned omtrent det meste ned til det punktet at det bare kan slippes i bakken så knuser det.
Litt vann og så helle det midlet over en dukke tror jeg blir supert.
Snakk med kjemilæreren din eller noe sånnt, er ikke noe ukjent.
Er det flytende nitrogen du tenker på?Opprinnelig postet av Teben
Hehe! Minnene fra Terminator vender tilbake!
Bokmerker