Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultater 11 til 16 av 16

Tråd: lage blod!

Commodore
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Bekkelaget
    Svar
    831

Standard lage blod!

Det gikk ik ann å lage blod av ketchup+vann+syltetøy+mel+risting... gikk ikke.. ble bare oransj og stinka Fa*nskap.. sorry meg.. hehe.. har noen andre ideer da? vil helst slippe sirup?!
    is jeg hadde vært deg, så hadde jeg DR*** meg

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Haugesund
    Svar
    321

Standard lage blod!

Er bare til å prøve seg frem, feks med sånn rødsaus (sånn til riskrem) og så tjukner du med melis, eller tynner med vann osv...

Ensign
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Snart Nordmøre
    Svar
    22

Standard lage blod!

Sitat Opprinnelig postet av Gudde
    Lys sirup, rød konditorfarge og grønn konditorfarge eller sukkerkulør istedet for grønn konditorfarge.
    Husker ikke helt blandingsforholdene, men ca 4 småflasker rød konditorfarge og kanskje en halv grønn pr. halvkilo sirup synes jeg å huske.
    Sukkerkulør er fint hvis blodet skal ha fått tid til å koagulere litt.

Det blir litt for tyktflytende, og i tynne lag på huden blir det litt lyst, men fordelen er at det går av med vann i motsetning til f.eks. Grimas eller Lærdal-blod som i grunnen må slites av over tid -en fordel man er takknemlig for når man skal ta n-te opptak. Konditorfarge kan kjøpes i store kvanta hvis man orfrer noen telefoner til diverse konditor-leverandører.

Dette er basert på oppskriftet av Dick Smith i boken "Do-it-yourself Monster make-up" som er (eller var da boken ble gitt ut) den mest brukte oppskriften i film.
    Orginaloppskriften var Clear Karo syrup + rød og gul konditorfarge + Codak foto-flo for riktig flyt.

(har en dæsh av view-følelse, dvs: mulig jeg har skrevet dette før?)
    Jepp. sirup konditorfarge er tingen. har laget det selv. - det er utrolig søtt og klissete, men ser veldig bra ut. har hørt at det kan vakes bort veldig lett med zalo el. lignende
    an Malcolm: God creates dinosaurs, God destroys dinosaurs, God creates man, man destroys God, man creates dinosaurs.
    Dr. Ellie Sattler: Dinosaurs eat man, woman inherits the earth.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Haugesund
    Svar
    205

Standard lage blod!

Det går ann å få kjøpt blod som ser veldig ekte ut.
    Da vi spilte inn køn3båjs, brukte vi konditorfarger. 3 deler rød konditorfarge og 1-2 deler gul konditorfarge (+ litt vann hvis det blir for tykt).
    Det så ganske ekte ut hvis jeg må si det selv. Vi hadde blodet på en flaske, og da så det ikke så veldig ekte ut, men starks vi tok det på hud eller i munnen, så det ganske ekte ut! 8O
    Du kan sjekke Køn3båjsfilmen hvis du vil på www.laniban.com
    Bare gå innpå video.
    color=green]http://www.laniban.com/[/url][/color]

Ensign
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Snart Nordmøre
    Svar
    22

Standard lage blod!

Det er også sant.
    - Hvis dere har teatergrupper i nærheten kan dere sikkert kjøpe blodkapsler av dem.
    De kan enten brukes som de er (tygge dem i munnen - "hoste opp blod" )eller de kan løses opp i vann og brukes på andre måter. - dette ser veldig ekte ut, i hvert fall på avstand. - Kan gjerne blandes med sirupblodet
    an Malcolm: God creates dinosaurs, God destroys dinosaurs, God creates man, man destroys God, man creates dinosaurs.
    Dr. Ellie Sattler: Dinosaurs eat man, woman inherits the earth.

Cadet 4
    Medlem siden
    Aug 2003
    Sted
    Trondheim
    Svar
    17

Standard lage blod!

Oppdaget nylig at matfarge i pulverform kan kjøpes på enkelte innvandrerbutikker. I følge Lars Carlsson
    http://www.makeup-fx.com/ (lærerik side)
    funker det bedre enn de små flaskene med tanke på sirup og konditorfargeoppskriften.

Har desverre ikke rukket å prøve det enda.
    ell is where the heart is
    -Edge of Sanity[/size]

Side 2 av 2 FørstFørst 12

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •