Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 19
    Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Mitt første hjemmelagd hjelm

Jeg prøvde å lage et hjelm - og resultatet ble at det liknet på et dårlig smidd viking hjelm eller noe. Ikke veldig fornøyd egentlig, men jeg forventet meg omtrent et slikt resultat.

Et hjelm på budsjett: 20 kr. Brukte aluminiumpapir og teip og saks. Lurer på hva jeg kunne ha gjort bedre med hjelmet (bortsett fra å male som jeg har tenkt å gjøre)

Vice Admiral (moderator) mott sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Narvik
    Svar
    332

problemet er at man ser at det er aluminiumsfolie :cry:
    du kan jo prøve å dekke den med plast av noe slag og spraye den med sølvspray?????
    men ellers var det fin hjelm :wink:

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Trondheim
    Svar
    322

Hey.. den var jo knalltøff da:-D brukte du kun folie? ingen papp el. for å avstive? Den er kanskje litt for blank for øyeblikket (bedre med litt mattere gråfarge), men du skal male den sa du så da er vel det greit. kanskje også jevne den ut litt bedre?
    Another Generation ®
    Entertainment Project

www.agep.biz

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Brukte bare alimuniumfolie ja - med masse lag

Først dekket jeg hele hodet med aluminiumfolie (og brukte en del teip på slutten) og deretter klippet jeg åpningen. Gjorde ikke nøyaktig på papir og klipping at hjelmet er egentlig ujevnt - brukte ca et par timer.

Skal spraye den med en eller annen farge, så blir det mer jevnt håper jeg.

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

stilig den da
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Bergen rock city
    Svar
    169

hmm, dette så riktig bra ut! og du vil lage hjelmen helt stiv, så ville jeg bare lagt et lag med gips oppå foliet. hjelmen minnet meg litt om en som de brukte i troja.
    ou are the embodiment of pure freedom
    But through my eyes you are made of stone

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Er ikke så vanskelig å lage en som ser mye bedre ut. Finn to tynne aluminiumsplater som du kan banke til slik du vil. Og så sveiser du bare sammen disse to halvdelene av hjelmen til en hel. Deretter, hvis hjelmen ser for blank ut så er det masse lakk du kan bruke for å gjøre den mer troverdig. Du kan også bruke et par tynne blyplater, da vil fargen være litt bedre også.

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Sitat Opprinnelig postet av Kenny Wang
    Er ikke så vanskelig å lage en som ser mye bedre ut. Finn to tynne aluminiumsplater som du kan banke til slik du vil. Og så sveiser du bare sammen disse to halvdelene av hjelmen til en hel. Deretter, hvis hjelmen ser for blank ut så er det masse lakk du kan bruke for å gjøre den mer troverdig. Du kan også bruke et par tynne blyplater, da vil fargen være litt bedre også.
    Første problem: har ikke sveiseapparat og kjenner ingen som har...

Andre problem: Og tro meg, det er ikke bare som å banke platen, du vil krølle dem sammen hvor det blir enda vanskeligere å jevne ut, hehe - bare prøv å lage rundforme med aluminiumfolie Har forresten tenkt å bruke metallplate til å lage brystvest og slik, det vil trolig se bedre ut.

Det beste med aluminiumfolie, er at det bare koster 20 kr og jeg har bare brukt halvpart på et hjelm. Det kan faktisk bare ta ca. 5 minutter å lage et slik jeg gjorde (fant ut en bedre metode enn jeg gjorde istad).

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Akershus
    Svar
    1,221

Standard Re: Mitt første hjemmelagd hjelm

Sitat Opprinnelig postet av Melwasul
    Jeg prøvde å lage et hjelm
    hvorfor skriver du "et hjelm"?

heter det ikke en hjelm? :?
    i]Endemi[/url]
    24-7 Produksjoner[/url]

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Det var nok kun en ørliten miss. Hvis vi skal begynne å rette opp alle skrivefeil på dette forumet så har en nok å henge fingrene i.
    Men uansett, folk kan jo rettlese litt før de poster! Men dette var jo bare en ørliten feil og alle skjønte jo hva han mente...
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •