Viser resultater 1 til 5 av 5
    Cadet 2
    Medlem siden
    Oct 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    4

Standard Selvmord, Pulsåre, Kutt - hjelp?

*første post* :P

Hei,
    Jeg skal lage en kortfilm sammen med en gruppe i klassen min.
    Det er en scene på slutten hvor hovedpersonen skal ta livet av seg - kutte pulsåren.

Jeg trenger denne scenen til å se Realistisk, og ikke minst bra ut.
    Det jeg lurer på er hvordan skal jeg få dette til, jeg har sett på:

nr.1

Blodeffekt "Magic Blood", illuderer knivkutt - 100ml (http://www.sceneteknikk.no/) (noen som har noen erfaringer med denne, eller vet hvordan den fungerer?) Er det sånn at et middel går på hpnda, det andre på kniven. Og hver for seg syntes de ikke med sammen blir de blod?

nr.2

Latex, har hørt at dette er bra? Jeg hadde måtte lage en avsøpning av hånden til skuespilleren da? Men blir det seende bra ut? Ekte/Realistisk?
    Sett her (http://www.angeli.no/) Under Latex. Gummimelk er det samme? eller fungerer på samme måte? Noen erfaringer?

nr.3

Kjøpe en "gummi-hånd" hos en hobby butikk, men jeg tror ikke dette hadde blitt realistisk nok.
    Har sett her (http://www.festmagasinet.no/darkside/darkside01.htm) men jeg vet ikke om det vil bli bra nok. Noen erfaringer?

Jeg er takknemlig for ALLE tips, kom med det du har, er åpen for nye muligheter o.s.v

På forhånd, Takk
    - Meg

Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    968

nr1
    Har ikke erfaring med det der, men etter hva jeg leste tidligere var stoffene usynlige til de kom i kontakt med enannen og ble til blod..Men har ikke prøvd det...

nr2
    Latex er det samme som Gummimelk ja.. det blir i tørket for nesten som et ekstra lag med hud... Har prøvd meg på å lade en hand, men det gikk ikke så bra :lol: Men har laget noen avkuttede fingertupper o.l og det ble bra...

nr3
    De kroppsdelene du får fra festmagasinet er ikke så realistiske... Kan brukes på shot der du ikke viser så mye, men viss du skal ha nærbilde vil det bli falskt...

i

Cadet 2
    Medlem siden
    Oct 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    4

Sitat Opprinnelig postet av vokteren
    De kroppsdelene du får fra festmagasinet er ikke så realistiske... Kan brukes på shot der du ikke viser så mye, men viss du skal ha nærbilde vil det bli falskt...
    skal være nærbilde ja, noen tips ?

Btw: tror jeg kjøper nr.1 ... den høres ganske bra ut, sammen med noe gummimelk

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    vest agder
    Svar
    165

bruk latex!!! legg et tykt lag med latex oppå over pulsåren på en ekte arm. kutt det opp slik at det blir en åpning på midten. som du kan fylle med blod,, du kan også legge en slange inn til hålet slik at du kan pumpe/blåse blod ut. vis du skjønner hva jeg mener...

vis personen hra på seg tøy... du kan først se at han legger kniven ned mot pulsåren og så kan du ha et nærbilde av ansiktet mens han kutter og gå ned til genseren som blir full av blod. genseren dekker da over såret som er der...

så enkelt kan du gjøre det.. vis du ikke kunne tenkt deg noe av dette, kan du faktisk prøve deg på modellkitt... bare fantasien kan stoppe deg

legg ut noen bilder eller film når du blir ferdig!

Cadet 2
    Medlem siden
    Oct 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    4

Takk for svar, det skal jeg gjøre den skal ikke være ferdig før om 8 uker da hehe... mye igjen.....

fortsatt takknemlig for flere svar

Noen som forresten har tips til hvordan å bruke gummimelk? Skal lage hud til å legge oppå en arm?

takk

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •