Viser resultater 1 til 4 av 4
    Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Sep 2004
    Svar
    40

Standard Sminke i film: Hvordan/hvorfor?

Når man spiller inn film er det jo vanlig å sminke de som er forran kameraet. Har aldri fått vite helt hvorfor dette gjøres. Er det for å ungå at ansikte skinner og slikt? Jeg kjenner ingen sminkører innen film, så hvis jeg skulle fått skuespillerene sminket, hvordan skal de da bli sminket?
    Er det bare å legge et lag med pudder over hele ansiktet?
    Noen som vet litt mer om hvordan/hvorfor det gjøres?

ruble
    edre med ett filmteam i stua enn ti på taket!

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Blant annet for å unngå gjennskin ja
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Lieutenant
    Medlem siden
    May 2004
    Sted
    Ålgård
    Svar
    113

Som sagt er det mange som sminker skuespillerne sine for at de skal unngå gjenskinn. Men det å sminke skuespillerne ser ihvertfall jeg på som meget unødvendig i slike amatørfilm produksjoner som de fleste her inne driver med.

Men det finnes unntak. Det er for eks hvis du må sminke for å for eks fremheve en person sin personlighet. Eller hvis du skal filme en "død" eller "syk" person osv....

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    392

Det kommer helt an på hvilket utstyr man bruker.

Bruker man ekstra lys enn dem som er naturlig til stede kan det være greit å få skuespillerene sminket for å fremheve visse elementer i fargene etc. Det kommer selvfølgelig helt an på hva slags bilde du er på jakt etter (glamour/grim).

Eller ofte må man også sminke for å få frem hud og leppe farger bedre, slik som på teater hvor sminken må overdrives for å det frem. Det er som regel ikke nødvendig på video, men igjen, d kommer an på hvilket lys man filmer i , og om det er natt eller dag.

Jeg ber alle mine skuespillere og modeller om å la være å sminke seg før de kommer til innspillingsstedet. Der finner vi ut hvor mye lys vi har, hvordan de kommer til å være lyst opp, og dermed hvor mye sminke dem må ha. Jenter må av og til ha ekstra mascara for å frem øynene mer etc.

Uten å høres ut som en fra homsepatruljen så er dette slik en plukker opp etter hvert. Lei inn en profesjonell sminkør en dag, hør etter og lær, så kan du basic'en til neste gang, og kan selv si til skuespillerene hvordan de skal sminke seg.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •