det du trenger her er nok latex, noe jeg desverre ikke kan med, men jeg vet at det er flere folk her på forumet spm kan det. bare vent på svar fra de...
Jeg vil prøve å sminke ut en vanlig person til en olding. Sånn som de gjorde på Jackass the movie.
Masken bør være myk, ikek så hard som gips, slik at man kan se ansiktet beveger seg og snakke samtidig, hehe.
Noen som har oppskrift på hvordan lage noe liknende sminke/maske på nett? Eller bok som jeg kunne kjøpe?
På forhånd, takk![]()
det du trenger her er nok latex, noe jeg desverre ikke kan med, men jeg vet at det er flere folk her på forumet spm kan det. bare vent på svar fra de...
ou are the embodiment of pure freedom
But through my eyes you are made of stone
Denne siden:
http://www.makeup-fx.com/
har fine tutorials, men kanskje ikke på helmaske.
Ellers vil jeg anbefale boken Grand Illusions 2 av Tom Savini. Den inneholder mest splattereffekter, men også en detaljert beskrivelse av hvordan han laget "Grandpa" med foamlatex/varmskum i Motorsagmassakren.
Det finnes sikkert bedre bøker på markedet, men denne er i tillegg god lesning. Kjøp den første Grand Illusions-boken med det samme for noe av det i bok nr. 2 baserer seg på at man har lest den første. Dessuten er det en kul bok.
La meg benytte anledningen til å anbefale boken "How to Shoot a Feature Film for Under $10,000 (And Not Go to Jail)" av Bret Stern i samme slengen. Veldig lettlest, morsom og faktisk ganske så lærerik.
Når du skal bestille foamlatex/varmskum ringer du de berømte Elfako a/s tlf.: 22 20 82 26
Selv foretrekker jeg Burman foamlatex. (Eller var det Sherman det het?)
Bestill et kilo Roma Plastelina (modeleringsleire) med det samme.
Gips (4,5 kg Moldano Blå), Alginoplast og slippmiddel for dentalakryl bestiller du fra Norsk Dental Depot. tlf.: 22 07 27 27
Du må regne med å bruke ca 2000,- i materialer på dette, og du trenger en kraftig mixmaster, f.eks. Kenwood Master.
Lykke til.
ell is where the heart is
-Edge of Sanity[/size]
Fins det noen sånne bøker på norsk?
Codling
Sjekk denne linken:
http://www.themakeupgallery.info/age/index.htm
ttp://www.effektsiden.moo.no/
Hvor ligger engentlig butikken som selger produktene til elfako?!?!
Det eneste jeg fant var en stor lagerbygnyng
som hadde bokstavene "ELFAKO" hengende på veggen...
Noen... Hjelp meg!!
Codling
Gikk du inn i lageret og så om det var noen der?Opprinnelig postet av Codling
Kanskje de kan hjelpe deg!
ww.ustedalen.com
Tror Elfako har skiftet navn til Visage, eller så er Visage en søster av Elfako. Når jeg har handlet make-up ting så er det fra Visage Make-up Store, de har en butikk som ligger i hjørnet rett over Rockefeller-bygget. Det står Visage i store røde farger!
But if I knew she was going to lay a runt on me I'd have never spurted inside her. But that's how it goes. I let the jissom flow. And today my daughter exists"
Takker!- Det var stengt når jeg var på lageret, selv om det var jobbedag og ganske tidlig på dagen... :?
Codling
Bokmerker