Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 15

Tråd: Squibs

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Akershus
    Svar
    240

Standard Squibs

Hei

Jeg har lett litt rundt på nettet, og har funnet ut at man ikke kan kjøpe squibs uten pyroteknikerbevis og man kan ikke ta pyroteknikerbevis uten at man er over 18 år. Pluss at det er ganske dyrt.

Er det noen her som har erfaringer med andre metoder å lage skuddtreffeffekter uten paintpall? Eventuelt en hjemmelagd squib?

Joakim

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Åsane
    Svar
    58

Standard Re: Squibs

Sitat Opprinnelig postet av joakim192
    Hei

Jeg har lett litt rundt på nettet, og har funnet ut at man ikke kan kjøpe squibs uten pyroteknikerbevis og man kan ikke ta pyroteknikerbevis uten at man er over 18 år. Pluss at det er ganske dyrt.

Er det noen her som har erfaringer med andre metoder å lage skuddtreffeffekter uten paintpall? Eventuelt en hjemmelagd squib?

Joakim
    kondom og black cat kinaputt.
    legger opp link imorgen. det er for seint nå.
    here is no love in your violence!

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Skien
    Svar
    108

Standard Squibs

sjekk ut denne linken:

http://www.exposure.co.uk/eejit/blood/index.html

Dette spørsmålet har vært mye oppe, og jeg anbefaler deg å bruke søk forum linken til venstre.
    isforstå meg rett...

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Squibs

Tror ikke at han mente på folk - mente sikkert på bakken eller noe. De tidligere trådene anbefalte noen paintball med kritt som Joakim ikke ønsker å bruke.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Akershus
    Svar
    240

Standard Squibs

Beklager, jeg mente selvfølgelig treff på objekter. Den linken har jeg hatt leenge, og jeg har søkt overalt.

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Skien
    Svar
    108

Standard Squibs

Ok... Sorry, min feil.. :wink:
    isforstå meg rett...

Ensign
    Medlem siden
    Aug 2004
    Svar
    29

Standard Squibs

På yrkes skolen-elektro, så pleide vi å sprenge elektrolytt kondensatorer ved å putte dem i 220 volt kontakten, og så sette på strøm. Ble en liten eksplosjon, med røyk og hele pakka.

MEN IKKE GJØR DETTE HJEMME !! SKAL DU LIKEVEL PRØVE, SÅ VÆR FORSIKTIG. OG VÆR OBS PÅ AT SIKRINGEN VIL RYKE !!!

[/b]

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

Standard Squibs

hmm det skal visst være godt vannskelig og LAGE miniekslosjoner eller Squibs, men hvorfår ikke heller kontakte noen som jobber/har jobbet med pyroteknikk?
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Akershus
    Svar
    240

Standard Squibs

Som nevnt tidligere må man ha pyroteknikerbevis for å kjøpe det, og jeg tviler derfor sterkt på at noen utdannede pyroteknikere vil gi eller selge meg squibs. Heller ikke gi meg informasjon om å lage det. Men jeg kan forsåvidt prøve :P

Joakim

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,786

Standard Squibs

Fenghetter?
    Litt seint å si det nå, men fyrverkeri? Er bare plukke ut all driten som lager farger osv. Er mange raketter og annet som bare har eksplosjon uten tivolifarger. Ellers funker det også å samle opp kruttet fra fyrverkeri.

Menneh, hva slags skuddtreff er det snakk om og hvor? Siden det ikke er på kroppen lissom...

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •