Viser resultater 1 til 4 av 4
    Citizen
    Medlem siden
    Nov 2007
    Svar
    1

Standard trenger hjelp! realistisk våpenkopi til filminnspilling.

Er i starfasen av en kortfilm og en pistol, nærmere bestemt revolver, er viktig for historien. problemet er at jeg ikke aner hvor jeg skal få tak i det jeg trenger her til lands. tar ikke sjansen på å bestille denslags fra utlandet

har prøvd Top Secret.no, men de har ikke hva jeg er ute etter.

i disse linkene er to eksempler på typen våpenkopi jeg må ha.

http://www.replicaweaponry.com/del9mmpolbla.html

http://www.replicaweaponry.com/blfirepyblfi.html

altså, det må være en pistol med et slikt "rullekammer" om dere skjønner.

om noen kunne hjulpet meg litt med dette hadde jeg blitt skikkelig glad
    på forhånd takk.

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Hvis du sjekker ut Kaldt Blod del 3 så vil du se at vi har brukt en revolver der. Og vi både stapper inn kuler i tønna og tar dem ut igjen. Dette er gjort med en revolver som kun er laget for smell og ikke egentlig tar slike kuler, men vi feika det til i klipp og brukte avsagde hylser etc. Denne revolveren leide vi hos Fikser'n.

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,786

Det enkleste er nok å finne noen som har en slik pistol. Det er mange folk som har revolvere, og hadde KB3 blitt spilt inn i Kristiansand ville vi mest sannsynlig brukt ekte revolver med ekte kuler (sannsynligvis tomme hylser). Tror ikke det ville vært noe kasting av revolveren på bakken, da min far sikkert hadde drept meg for det. Hagla i filmen er forresten ekte og ikke lånt av noe firma, og viser helt klart hva som er mulig hvis folk er villige til å låne bort eiendelene sine. Han bodde i Kristiansand og filmen ble spilt inn i Oslo/Moelv. Hentet faktisk hagla på togstasjonen og vandret gjennom Oslos gater med den i hendene. Pakket inn såklart, men du skjønner tegningen. Billigere er det også.

Bor du ute på landet er dette simpelt å få tak på, bare å forhøre seg med en jaktforening. Med mindre du har sære planer for revolveren stiller de sikkert opp og lar deg bruke den i de scenene som skal til. Folk i Heimvernet er også ganske gale på våpen og har ofte slikt hjemme eller tilgang på det. Om du bor i Oslo må du nok forhøre deg med utlendinger eller andre ulovlige virksomheter!

Cadet 4
    Medlem siden
    Oct 2007
    Svar
    10

Bruk blankskuddsrevolver, da har du muligheten til å få fine smell og røykeffekter også (bruk hørselsvern, for mange av disse pistolene smeller godt da de for det meste fås i 9mm).

Du kan jo kikke litt her: http://www.game-on.no/webshop/index....8cb0bff88a3691

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •