Viser resultater 1 til 6 av 6
    Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

Standard Uekte brennende lik... På ekte set?

Hei,

har planer om å muligens filmen en liten horrorgreie, men jeg har ett problem. Jeg har tenkt å filme det meste på ekte set (en skole) og i en av de første scenene skal en ansatt finne dette brennende like liggende oppe på en skrivepult inne på ett kontor. Jeg trenger forslag til hvordan jeg skal gjøre dette, på en trygg måte. Jeg har vurdert å bygge settet, men da må jeg vente til sommeren kommer og snøen har smeltet.

Jeg har også vurdert CGI, men tviler på at jeg klarer å lage ett godt nok resultat til at det blir troverdig.

Forslag?
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

df
    df er offline
    Commander
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Skien
    Svar
    374

du kan jo filme et kontor uten skrive pulten, også filme pulten med det brennende liket foran bluescreen og så kombinere de to elementene.

Men da er det viktig at pulten og rommet blir filmet fra samme vinkel så det ser ut som at pulten står i rommet.

EDIT: en annen mulighet er å bare filme liket forran bluescreen og så legge det oppå et rom med en pult.
    ttp://www.effektsiden.moo.no/

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Trondheim
    Svar
    322

Hva med å filme liket på pulten og legge på flammer etterpå? Prøv med Particle Illusion flammer?
    Another Generation ®
    Entertainment Project

www.agep.biz

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Trysil
    Svar
    41

Sitat Opprinnelig postet av df
    du kan jo filme et kontor uten skrive pulten, også filme pulten med det brennende liket foran bluescreen og såkombinere de to elementene.

Men da er det viktig at pulten og rommet blir filmet fra samme vinkel så det ser ut som at pulten står i rommet.

EDIT: en annen mulighet er å bare filme liket forran bluescreen og så legge det oppå et rom med en pult.
    det ville jeg også ha gjort
    -www.effortfilm.com -=

Ensign
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Drammen
    Svar
    27

Hva med pyroteknikk? Det er jo berre å laminere, skru av røykalarm og brannsikre alt rundt. Bygg en dukke som er mycket lik en person. Eller er det kanskje litt mye?
    VH
    Hans-Erik Jordhøy
    Hais Production

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

Ja, det er noe álá dette jeg trenger, fordi jeg vil filme det live på settet...
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •