Viser resultater 1 til 9 av 9
    Captain
    Medlem siden
    May 2004
    Sted
    Røyse, utenfor Hønefoss
    Svar
    589

Standard 3d Studio eller Animation Master

Hei,
    jeg er på jakt etter et animasjonsprogram hvor det er mulig å gjøre det meste, men det må ikke være så veldig dyrt! så har jeg sett spesielt på 3d studio og animation master og synes de ser veldig bra ut. også har jeg noen spørsmål:
    1. hvor mye koster de?
    2. er de vansklig å lære seg?
    3. hvilket program er best?

Håper noen kan hjelpe meg!! :!:
    lle tenker på seg selv, det er bare jeg som tenker på meg!

Vice Admiral (moderator) mott sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Narvik
    Svar
    332

Jeg har ikke prøvd animation master så jeg kan ikke uttale meg om det, men liker og bruker 3d studio max.
    Det tar en stund å lære seg det, men jo mere du lærer jo lettere blir det å lære mere, for du begynner å skjønne språket og fungsjonene.
    (Jeg har holdt på med det i noen måneder nå)
    Når man begynner med 3ds max bør man først lese bruksanvisningen og begynne å lese tutorials på nette (en bra side for tutorials )www.3dlinks.com)
    Når det gjelder Hvilket program som er best, går det ikke å svare på.
    De fleste 3d programmene kan gjøre det samme, men det er forskjellig vanskelighetsgrad på ting.3d programmet Lightwave er brukt mest i film.....
    priser på 3ds max finner du på http://www4.discreet.com/3dsmax/

Captain
    Medlem siden
    May 2004
    Sted
    Røyse, utenfor Hønefoss
    Svar
    589

Animation master da?

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

det skal jeg kjøpe meg snart, koster to tusen og noe (tror jeg)
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2004
    Sted
    SANDE
    Svar
    192

Hei, Jeg bruker A:M og anbelfaler dette

Pakken er BILLIG $299, den har mye..

Mitt inntrykk av andre pakker er at de er laget for noe større studioer, hvor du har en avdeling som modelerer, en avdeling som rigger, en avdeling som driver med lys, en avdeling som driver med shadere, samt en som skriver shader script.. Dette synest jeg reflekterers i programpakkens størrelse og kompleksitet, samt at den ofte er modul oppbygget ... Dette fører igjen til at før en får produsert noe som helst,.. har en studert pakka 5-6mnd selv for de enkleste ting.

Når du er en glad amatør, eller fattig student (som ikke stjæler software) , så passer A:M perfekt. Den kan gjøre mesteparten av hva de store gutta kan, samt er bygget rundt konseptet 1-3 menn som vil animere. Og du her ikke mistet muligheten til å jobbe i store studioer, en av A:M gutta fikk jopbb i Pixar etter han la ut greia si på nettet, samt Jeff Lew (en av de hotte gutta på animering (det er mange, jeg veit det ) jobba med Matrix 2, han har laget "Killer bean", felles for begge er at de nå jobber Maya og andre STORE program(Men bruker fremdeles A:M) på fritiden sin for å lage coole animeringer altså hobbybasis.

Dersom du ser på historikken opp igjennom tidene er det ofte Martin Hash som har kommet med nyvinninger på animerings siden som siden er .. eh.. gjenoppfunnet av de store gutta. Martin Hash startet Animation Apprentice på Amiga for ca 20 år siden og har hele tiden vært "av folket for folket", og det er brukerene altså Jeg og Du som styrer utviklingen ikke Disney eller Pixar, og selv om vi ønsker mye av det samme stiller vi ofte andre krav til kompleksitet og virkemåte.

De store har i løpet av historien skalert ned, for så å skalere ned .. ettersom datamskinene er blitt kraftigere, men fremdeles så lider de av.: ..eh.. "vi lager for de store gutta" syndromet, spørsmålet du bør stille deg, er.: vil jeg animere, eller sitte å dra ned rullgardiner(drop-down menus / Lære kompleks software).

En annen ting jeg vil trekke frem i A:M som en fordel er.: HASH Splines, i animation master finnes ikke nurbs, polygons og primitives kan vel heller ikke si at jeg har savnet dem , da trenger du heller ikke verktøy for deformat etc hehehe ... MEN vi kan eksportere dem som polygons, en fattig figur i A:M ca 3-400 splines blir fort 30000 polygons (Som igjen kan importeres i de andre pakkene) (Modeler i hvertfall i A:M !!)

Sjekk ut DEMOEN eller Nettsiden , eller denna Balrogen laga for gøy eller denne hmm... sexy dama

OBS.... laaang post, men er vel "litt" fan av A:M som har hjulpet meg til enkle ting som animering av coole logoer / Introer. Før jeg investerte i A:M kjøpte jeg Borisfx for ca 7.000,- bare for å oppdage at i A:M kan jeg alt det +++

(Har du lest detta før, er det bare å bruke den grå avlange knappen på høyresiden )

MVH
    Tor-Bjarne
    VH

Tor-Bjarne Henriksen

Captain
    Medlem siden
    May 2004
    Sted
    Røyse, utenfor Hønefoss
    Svar
    589

hei Clarion,
    jeg så wake up call'en din, jeg syntes det var innmari bra laget, hvis det var laget i animation master, lurer jeg på om det var det vanskelig å lage det med tojageren som skjøt på flyet?

2 spørsmål:
    1. går det an å bruke animation master til liquid edition?
    2. Trenger jeg after effects hvis jeg har animation master?

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2004
    Sted
    SANDE
    Svar
    192

lurer jeg på om det var det vanskelig å lage det med tojageren som skjøt på flyet?
    Hei, nei det var ikke vanskelig, men den mangler jo skygge, samt at kameraet ristet/flyttet på seg. Men så var det jo bare for morro dah

MVH
    Tor-Bjarne [/quote]
    VH

Tor-Bjarne Henriksen

Captain
    Medlem siden
    May 2004
    Sted
    Røyse, utenfor Hønefoss
    Svar
    589

2 spørsmål:
    1. går det an å bruke animation master til liquid edition?
    2. Trenger jeg after effects hvis jeg har animation master?

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Aug 2004
    Sted
    SANDE
    Svar
    192

Svar på spørsmål.:

1. Jeg har LE Pro, og dersom jeg lager backdrops, logoer eller andre ting laster jeg det inn som AVI eller TGA. Foretrekker TGA da jeg kan stoppe A:M mitt i reenderingen for å gjøre noe annet, for så å starte den igjen.
    Husk å sette screen-resolution i A:M til 720X576 eller høyere (det høyeste er super 35, men så har du jo custom dah... )

2. NEI, A:M kan du kompose hele greia, laste filmen som layer eller robosocope. Samt at A:M har lip-sync modul for å synkronisere prat med lydeffekter eller prat (for animerte karakterer). Og har du i tillegg LE vel da er du godt hjulpet

Sjekk ut Intro TPL beta 0.9 som jeg mekka Logoen i A:M og composa det i LE (Kunne gjort heile greia i A:M, men jeg redigerer resten av filmen i LE såh dah så) total tid ca 4 timer inkl reendertid ...

MVH
    Tor-Bjarne
    MVH
    Tor-Bjarne
    VH

Tor-Bjarne Henriksen

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •