RAM'en må nok i hvert fall oppgraderes litt :wink: Ikke anbefalt med bare 512 MB, men det funker muligens. Hvilket klippeprogram er det du skal dytte inn på maskinen?
Tenker kanskje på å kjøpe
her står det om den,http://hardware.gamespot.com/Story-ST-4322-433-1-3-x, er den god for de dritgode redigeringsprogramene?
eller foreslår dere en annen data (helst billig)![]()
ombies, man. They creep me out.
RAM'en må nok i hvert fall oppgraderes litt :wink: Ikke anbefalt med bare 512 MB, men det funker muligens. Hvilket klippeprogram er det du skal dytte inn på maskinen?
"Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
- Frank Capria
vet ikke helt, sony vegas kanskje?
ombies, man. They creep me out.
Anbefaler deg uansett å ha minimum 1 GB hvis du skal jobbe med de litt mer proffe programmene :wink: Avid har miniumskrav på 1.5 GB for sine programmer, men også der funker det med mindre. Anbefalt for Avid er for øvrig 2 GB :wink:
"Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
- Frank Capria
Hvorfor skal alle ha bærbar til redigering? Anbefaler stasjonær på det varmeste! Uansett, da jeg kjørte Vegas 4.0 på 512mb RAM, var det et helvete med lengre filmer. Med en gang jeg fikk det opp i 1024mb, så gikk alt utrolig mye bedre, i Vegas 6.0 også.![]()
size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
Indiesnap Matte Box
Pass dykk for ord delings feil![/size]
Kan ikke si jeg anbefaler bærbar pc til videoredigering jeg heller for å være ærlig :? Ser ikke helt poenget med det.
- Frank Capria
Kan se fristelsen å ta med seg pcen over alt, men jeg ville fortsatt redigert på den stasjonære![]()
Pluss at man gjerne får mer ytelse for pengene med en stasjonær enn en bærebar. Legg heller de ekstra pengene i en bedre (eller en ekstra) skjerm. To skjermer er ganske praktisk når man redigerer.![]()
Certainty of death. Small chance of success. What are we waiting for?" -Gimli, son of Gloin
Bokmerker