En sånn serialkode/nøkkel er vel noe som enten
a) kjøpes i ettertid
b) følger med CDene/manualene
:roll:
Noen som har activation key for å få effektene på bonus cd'en te studio 10 pinnacle?
En sånn serialkode/nøkkel er vel noe som enten
a) kjøpes i ettertid
b) følger med CDene/manualene
:roll:
Slige nøkler må kjøpes i ettertid. Da jeg brukte Studio 9 lurte jeg på dette selv, mne skjønte fort at eneste måten var å beltale for de. Noe jeg aldri gjorde.
Synes det er dårlig gjort at Pinnacle har det systemmet. Et system som ikke en får vite om før en kjøper programmet.. Det er sikkert her de tjener penger
Går bachelor i flerkameraproduksjon-teknikk, Høgskolen i Lillehammer.
Hjemmeside: http://ostbymedia.no/
Tror ikke Pinnacle tjente særlig på slike ting. Studio er bare en minimal del av inntekter vil nå jeg tro. Avid fører fortsatt Pinnacles hardware som består av bildemiksere til OB-busser i broadcast-kvalitet f.eks.. Men de selges som Pinnacle- hardware though. DET tenker jeg de tjener penger på.
nja, ikke helt sikker på det altså! ikke at jeg vet så mye om denne aktiverings tingen, men det er ofte de små avgiftene som kommer fra mange folk som gir god inntekt. At det koster mye betyr ikke nødvendigvis mye penger til produsenten.Opprinnelig postet av OlaHaldor
Tenk antall tv-kanaler. De store har ofte 5-20 busser. Og de frittstående som produserer i store kvanta som f.eks. Digital Vision - de har omkring 10-20 busser. Du tror ikke Pinnacle og Grass Valley tjener rått på dem? :roll:
Men jeg tviler på at alle de bruker pinnacle da. :roll:
helt klart, men de må jo produseres og det må jo koste litt.Opprinnelig postet av OlaHaldor
Legg merke til at jeg la med Grass Valley som eksempelOpprinnelig postet av Eivind87
Og tro meg - GV og Pinnacle er de to ledende produsentene av bildemiksere til broadcast-markedet.
Til mindre produksjoner vet jeg at f.eks. NRK har kjøpt inn en del miksere fra Brickhouse i England...
Bokmerker