Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 16
    Cadet 3
    Medlem siden
    Oct 2008
    Svar
    7

Standard Adobe after effect = 3D program?

Hallo..

Etter å ha blitt inspirtert av mange her og på youtube, har jeg lyst til å skaffe meg Adobe after effect, men når jeg ser på tuts på youtube, så ser det ut som om jeg trenger et 3D program, stemmer dette eller er jeg helt på jordet?

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,312

Standard Sv: Adobe after effect = 3D program?

Du TRENGER ikke et 3D program. Men om du ønsker å gjøre fullverdig 3D-animasjon, kommer du ikke utenom dette.
    Det du har i After Effects er to-og-en-halv D, forstå det om du kan. La oss si, tekst - et 2D-element, og aktiverer du "3D" på den, vil du kunne se den fra alle kanter, men ikke i dybden - fordi elementet er helt flatt. Det finnes workarounds for dette, men det innebærer at du har haugevis av prosessorkraft og RAM.

Når det gjelder 3D-program har det vært diskusjon om bl.a. LightWave 3D og Cinema 4D tidligere her i forumet.

Cadet 3
    Medlem siden
    Oct 2008
    Svar
    7

k, takk for svar, så jeg kan fint bruke Adobe after effect uten 3D program?
    Vil også kjøpe meg "ekstra" pakker eller hva jeg skal kalle det..

Lurer på å kjøpe Adobe after effect The Bullet

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,312

Er det plug-ins du tenker på? Da er det utelukkende Trapcode jeg vil anbefale - har du Trapcode og mestrer det, kan du gjøre vanvittig mye. Ellers er Videocopilot sin plug-in, Twitch, veldig kjekk å ha.

Commander
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Bergen
    Svar
    459

Om du skal ha "The Bullet" trenger du et 3D-program. Du følger tutorialsene og får 3 valg. Et av disse valgene er Blender, som er gratis, og det er ikke så lett å mestre om du ikke har vært borti det før. Men det fine er at du har videotutorials som leder deg gjennom hele prosessen steg for steg, slik at du helt fint klarer akkurat det som trengs der.

Ellers er det utrolig mye stilig 2D du kan gjøre. 3D blir jo 2D når det er rendret, på sett og vis (man kan bare se det fra én vinkel). After effects er, etter min mening, brukervennlig. Det skulle ikke være noe problem for deg å sprite opp videoklippene dine, lage introer eller legge til andre effekter.

Som nevnt er Twitch veldig bra. Du kan gjøre mye godt lysarbeid med denne. Trapcode har jeg så vidt vært borti (Particular), men inntrykket jeg har er ganske godt. Ellers tillater vertøyene som følger med After Effects deg å gjøre ganske mye. Lykke til med valget! Selv synes jeg at det er verdt det.

Cadet 3
    Medlem siden
    Oct 2008
    Svar
    7

Ok
    Så jeg burdte heller kjøpe Adobe after effects Twitch elns?

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,312

Den der skjønte jeg ikke helt, Andheims.. Twitch er en plug-in - en tilleggsgreie som gjør det lettere for deg å oppnå effekter, innenfor en gitt ramme som Twitch kan bidra med.

After Effects er selve programmet der du gjør saker og ting.

Cadet 3
    Medlem siden
    Oct 2008
    Svar
    7

åå ja, jeg som leste litt feil, Ola. Beklager
    Får vel titte på adobe.com og få kjøpt begge de to tingene da..Takk for svar..!

Commander
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Madla, stavanger
    Svar
    433

Twitch får du deg på videocopilot.net.

Cadet 3
    Medlem siden
    Oct 2008
    Svar
    7

Har nå skaffet meg Adobe after effect og må nesten vente litt med det andre..hehe, noen som veit om noen gode tuts?

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •