Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 16
    Cadet 3
    Medlem siden
    Jul 2007
    Svar
    6

Standard Adobe After Effects - billigere alternativer?

Heisann!

Jeg har i det siste begynt å få interessen for effekter osv, og vurderer sterkt å anskaffe meg AE. Kan hende jeg ikke har letet godt nok på nett, men jeg er på utkikk etter en versjon av AE som muligens er litt billigere enn 13 800kr. Kanskje en eldere versjon en CS3 eller noe?

Noen som kan hjelpe meg litt her?

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    73

Last ned hele After Effects på ***Ikke link til torrentsider***, ulovelig men svin billig (gratis) :wink:

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2006
    Svar
    156

Du har ikke låv å snakke om appz og ulovlig pirat kopierte varer ?

Commander Hakvaag sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Oslo
    Svar
    313

se en av mine tråder, står kanskje noe der;P

FxHome, ikke like bra, mn MYE billigere ***host, host-- last ned--host, host**
    Jon-André Hakvåg
    Filmfotograf

Vimeo - YouTube - Twitter
    Canon EOS 7D
    Canon EF 28mm f/2.8

Cadet 3
    Medlem siden
    Jul 2007
    Svar
    6

Jeg er litt mer seriøs enn som så. Skal IKKE laste det ned ulovelig. Noen som vet om det er mulig å få en billigere utgave av AE?

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Hva skal du med AE da? Spørs jo på hvor avansert du er, men hvis du vil ha en billigere utgave så er det jo alltids den nyeste versjonen av Premiere Pro. CS3 altså. De har stappet mye rart inn i den - og kan på noen måter anses som en billigere versjon av AE.

Cadet 3
    Medlem siden
    Jul 2007
    Svar
    6

Tja. Jeg er ikke særlig avansert. Har jo en god del erfaring med videoredigering (klipping), men er vel på amatørstadiet der fortsatt. Har prøvd AE litt, og har veldig lyst til å lære meg mer innen det å lage visuelle effekter til filmer.

Eneste problemet er at jeg sånn sett kanskje er litt for ung. Jeg er 16 år, og har ikke ubegrenset med penger, eller noen jobb. (Skal prøve så godt jeg kan å skaffe meg en liten deltidsjobb)

Jeg kan jo vurdere Premiere Pro hvis du mener det er en grei ting å starte med.

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,312

Det eneste andre alternativet jeg kan komme på, som veier noen lunde opp mot After Effects med muligheter, er Apple Motion. For å få brukt det, må du ha en Mac og kjøpe Final Cut Studio 2 - som i og for seg er en komplett pakke med alt fra klipp til lyddesign og DVD-authoring....

Det er i tillegg noen tusenlapper billigere - men så kommer det med at du må ha en Mac inn i bildet. Har du ingen penger at all, stick to the PC og dur løs med AE...

Cadet 3
    Medlem siden
    Jul 2007
    Svar
    6

Til høsten begynner jeg på Medier og Komunikasjon på VGS, og der får/kjøper jeg en Mac. Uansett vurderer jeg nå å kjøpe Premiere Pro. Det virker som jeg kan få gjort en god del der, men skal lese litt om Apple Motion og Final Cut Studio 2 osv før jeg bestemmer meg for noe.

Commodore
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rogaland
    Svar
    968

Sitat Opprinnelig postet av Skrotnissen
    Til høsten begynner jeg på Medier og Komunikasjon på VGS, og der får/kjøper jeg en Mac. Uansett vurderer jeg nå å kjøpe Premiere Pro. Det virker som jeg kan få gjort en god del der, men skal lese litt om Apple Motion og Final Cut Studio 2 osv før jeg bestemmer meg for noe.
    Jeg er/var i samme situasjon, bare nå har jeg fått meg FCP2, og er fornøyd :wink:
    Premiere Pro er vel ikke Mac kompatibelt, uansett?(med mindre man kjører Boothcamp e.l)

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •