Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 11

Tråd: Adobe CS4

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Standard Adobe CS4

Om ikke alt for lenge kommer Adobe CS4 pakken ut og jeg har tittet litt rundt på nettet om hva vi kan vente oss.

Det jeg har funnet så langt er at vi endelig kan dra nytte av 64-bits prosessor og en haug me ram (16-32 er mest realistisk foreløpigt)

http://www.betanews.com/article/Adob...ows/1207258861

Programmene vil dra nytte av skjermkortet ditt:

http://gizmodo.com/393137/photoshop-...ancy-3d-tricks

Og her er den siste keynoten som snakker litt forskjellig om ting og tang Adobe har å komme me:

http://media.libsyn.com/media/cspodc...gasKeynote.mp4

Post gjerne mer info om du kommer over noe nyttingt om denne pakken
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,312

Standard Sv: Adobe CS4

Etter å ha sett rundt på Adobes nettbutikk de siste dagene, er prisene vesentlig hyggeligere enn før også Bare After Effects er senket med nesten 4-5.000 vs. forrige versjon. Photoshop er blitt et par tusinger billigere i Extended utgave - normal-ugaven ligger på hyggelige 7.000+ !

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Master Collection koster rundt 13.000 kr (2,499 dollar) noe som nesten er halvparten fra forige version.

Men angående 64-bits... Vil det si at Adobe pakken er kjappere å jobbe med på en Windows maskin? (med tanke på at Vista støtter 32 GB med ram?)

EDIT: Var inne på prislista nå, korrekt pris er seff 27600 kr

BERGEN

Lieutenant
    Medlem siden
    Jun 2008
    Sted
    Stavanger/Sydney
    Svar
    104

Eh, snakket paa skolen min om at vi kunne faa kjobe Adobe-pakken til $1000 (ca. 5000 NOK), spesialtilbud til studentene paa skolen min fordi skolen kjopte nettopp over 50 pakker... Er det et tilbud jeg burde hoppe paa da?
    www.ifss.edu.au - skolen jeg studerer paa
    http://ifsstech.wordpress.com - blogg som inneholder masse produksjonspapirer under "production bible" om noen trenger det

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,312

Jeg vil tro dette er studentlisens, og ikke en fullstendig lisens som tillater å tjene penger på det du gjør med programvaren - om man skal være helt square på det juridiske.

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,786

Ikke at noen noensinne vil klare å vite hvilket program du har klippet det på.
    Anywho, noen som vet når CS4 kommer og om det er skikkelig støtte for 64bit og utvidet RAM-bruk, eller om det bare tilfeldigvis funker?

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,312

Det skal komme nå i oktober, var det siste jeg leste. 64-bit er fullstendig støttet, og tar i bruk mer av skjermkortet (der det er mulig, typ Photoshop/AE i alle fall). RAM har jeg ikke sett noe spesielt om.

Rear Admiral (Ambassador) alekstef2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,293

Sitat Opprinnelig postet av Daniel Dahl Vis post
    Forsåvidt sant nok, men om man faktisk skal tjene penger på det, er det greit å ha sitt på det rene.

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Anywho, noen som vet når CS4 kommer og om det er skikkelig støtte for 64bit og utvidet RAM-bruk, eller om det bare tilfeldigvis funker?
    Si ikke det, husker et tilfelle der faktisk MS hadde blitt busta på å bruke pirat program, dette var med lyd program vell og merke, men lydfilene hadde vertfall et "digitalt fingreavtrykk" av Razor911 cracket Cooledit. Så hvorfor ikke videofiler

I bunn og grunn, om noen har lyst å finne ut om du bruker pirat, så klarer de det nok. F.eks "anonnyme" spørreundersøkelser til bedriften din om hvilke programmer du bruker i den daglige bedriften din... og oisann, det ser vist ut som om du ikke er registrert i Adobe sine arkiver

BERGEN

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    852

Sitat Opprinnelig postet av Aleksander Steffensen Vis post
    Forsåvidt sant nok, men om man faktisk skal tjene penger på det, er det greit å ha sitt på det rene.
    Godt poeng, dette mener jeg og har litt med respekt for kolleger i bransjen ellers som også må betale. Men det er og forskjell på NRK, MONSTER og hobby brukere som tjener noen tusen her og der i året. Dette måtte til og med Avis sin representant som var innom skolen si ja til, de så ikke noe galt i at studenter tjente litt penger her og der med deres produkter på stud. lisens, de tjener tross alt mer på at når man en gang skal ut i arb. livet kjenner til dems produkter. På samme måte slår Microsoft sjelden ned på piratbruk hjemme eller blant studenter...

Ellers er det generelt bra at man skriver programvare som kjører native 64bit, slik at man får utnyttet utstyret skikkelig. Synd man ikke skrev for XP 64bit tidligere, liker ikke vista. Så får tiden vise om dette drar noe fler proff brukere over på Premiere, jeg er litt tvilende på at de klarer å rokke veldig ved Apple og Avid sin stilling der.

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •