Viser resultater 1 til 7 av 7
    Cadet 2
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    5

Standard Adobe premier pro og jpg?

Prøver å importere jpg bilder i adobe, men når jeg legger den på linja så blir hele bilde zooomt inn:/ hva skal jeg sette adobe på når du starter et nytt prosjekt?

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Det kommer helt ann på oppløsningen til bildet :wink: Det beste er nok å velge det prosjektet som passer (SD / HD), og så skalere ned bildene når de legges på tidslinja slik at de passer dimensjonene. Dette gjør du ved å gå til "effectcontrols"-vinduet, og under det som heter "Motion" finner du de basic parameterne slik som scale, position, rotation, osv :wink:
    Canon 550D, 18-55 IS, 30mm f/1.4, glidecam, Zoom H4n

Lieutenant Commander Mario sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rakkestad
    Svar
    194

Her er løsninga Tommy. Start en vanlig prosjekt. Det prosjektet er sikkert i SD 720 X 576 oppløsning. eller kanksje HD. det vet ikke jeg. Et bilde du har, er sikkert i større oppløsning (f.eks 3888 X 2592 som jeg har på mine bilder)

Det du gjør er å legge ned bilde på tidslinja, høyreklikke på bildet og trykke "Scale to Frame Size". Har du flere bilder du ska ha med, så legger du ned de aktuelle bildene, merker alle og høyreklikker og tar "Scale to Frame Size".
    Og hvis du lurer på hvorfor rendinga kan ta litt lenger tid på bilder, så kan det være fordi de er store i oppløsninga.

Hjalp dette?
    Går bachelor i flerkameraproduksjon-teknikk, Høgskolen i Lillehammer.

Hjemmeside: http://ostbymedia.no/

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Marios løsning var selvfølgelig enda bedre enn min :wink: Men, nå veit du iallefall hvordan du scaler ting

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Andre enn meg som kanskje synes det hadde vært på sin plass med et lite "takk"? Eller, "Ja, det funka".
    Utakknemlige folk!

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,312

Hvorfor så stressa? Er haugevis av folk som ikke takker for seg her inne.

En annen ting med skalering av store bilder og video er at bildene veldig sansynlig vil se skarpere enn "sylskarp" - if you catch my drift? De fleste videoprogram gjør en elendig jobb med nedskalering, og bilder vil bli ubehagelig skarpe å se på vs. video.

Hvis du har mulighet til å bruke et bildebehandlingsprogram i forveien og skalere til den oppløsningen du skal bruke i tidslinja vil du oppnå bedre kvalitet, og naturlig skarphet.

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Hehe :wink: Joa, men jeg klarte ikke la vær å kommentere...
    Sikkert lurt å scale de ned til riktig størrelse før du mater dem inn i Premiere ja. Photoshop er din venn :wink:

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •