Det kommer helt ann på brukeren.
Dersom du som bruker får det bedre til i Pinnacle, er Pinnacle bedre. For deg. Er enig i at Premiere og After Effects ikke er verdens enkleste programmer, men er kjempegode når en vet å beherske dem.![]()
Okey, jeg har brukt pinnacle for å redigere i ca 4 år. Det tok sinnsykt kort tid å lære seg og er enkelt og greit. Man har ikke så mange muligheter med tanke på effekter osv, men skal man bare klippe og lime går det som flesk på smør!
så tenker jeg at jeg skal prøve adobe premiere og after effect, i og med dette regnes som proft og bra. Jeg skaffer meg disse to programmene og prøver meg litt frem og skjønner minimalt. Bare standar kutting og sette sammen klipp synes jeg virker tungvint. Jeg prøver noen tutorials men henger ikke helt med.
Så jeg lurer, til helt standard redigering, er pinnacle bedre?
Det kommer helt ann på brukeren.
Dersom du som bruker får det bedre til i Pinnacle, er Pinnacle bedre. For deg. Er enig i at Premiere og After Effects ikke er verdens enkleste programmer, men er kjempegode når en vet å beherske dem.![]()
lltid tilgjengelig på www.steffenmedia.no =D
Hei, jeg kom over en PC, på en lokal filmklubb. På denne har vi Adobe Premiere og After Effects. Disse er ikke kjøpt sammen, men hver for seg..
Tenkte jeg skulle prøve meg litt i programmene, hvordan får jeg et klipp/sequence over i AE fra Premiere? og tilbake?, er det noen flott workflow for dette, eller må jeg eksportere for så å ta tilbake?
- Dilorko
PS: Det er mac..
Sist endret av dilorko; 2nd February 2010 kl 14:55
Kamera: Canon DM-XM2 . Sony DCR-HC37
Post-production: Final Cut Studio 3
Lyd: Diverse mikrofon utstyr . Zoom R16
Du merker tidslinjen din i Premiere (kanskje det fungerer med ctrl+a) og så trykker du ctrl+c. Går inn i After Effects og trykk ctrl+v. Så er det der på et sekund. Kan hende du må lage en comp først. Husker ikke riktig. Det fungerer veldig fint for meg![]()
Så lett... Takker veldig!
Kamera: Canon DM-XM2 . Sony DCR-HC37
Post-production: Final Cut Studio 3
Lyd: Diverse mikrofon utstyr . Zoom R16
Pass på at du deler opp arbeidsoppgavene. AE er en RAM sluker og om du putter inn et helt filmprosjekt i AE for å mekke så blir det fort mange layere og informasjon som til og med en kraftig MAC PRO ville stresset med.
Ellers, om du er keen på å lære programvarer som Adobe, anbefaler jeg på det sterkeste å sjekke ut Lynda.com Essential Training: http://www.lynda.com/home/DisplayCourse.aspx?lpk2=715
Når jeg startet første gang i 2004 var det Lynda som hjalp meg til å komme godt i gang =)
www.kkbfilm.no
www.vimeo.com/user3576675
www.youtube.com/fullbartender
www.bagamoyo.no
Canon 7D
SONY HDR-FX1 - Soon 2 be proud owner of RED EPIC-S
RÖDE NTG-3
BACHTEK DXA-6A
MB Pro 17" - 3,06 Ghrz - 8Gb RAM
Steadicam Merlin
Har aldri kopiert klipp fra Premiere, switcha (alt+tab) til AE, og limt inn.. Men jeg forventer at dette blir en Adobe Dynamic Link funksjon; altså når du gjør endringer på footage i AE så oppdateres alle klippene i Premiere.
Om du lager en egen Comp i AE som ikke er linka til footage i Premiere prosjekt, så kan du trykke File -> Send Comp to Premiere using Adobe Dynamic Link.. (Står noe sånt.. husker ikke helt )
www.kkbfilm.no
www.vimeo.com/user3576675
www.youtube.com/fullbartender
www.bagamoyo.no
Canon 7D
SONY HDR-FX1 - Soon 2 be proud owner of RED EPIC-S
RÖDE NTG-3
BACHTEK DXA-6A
MB Pro 17" - 3,06 Ghrz - 8Gb RAM
Steadicam Merlin
Bokmerker