Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 17
    Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    518

Standard AE 7: Rendre med same settings som i Comp

Har 1 composition

Composition Settings

PAL D1/DV Widescreen
    With 720
    Height: 576
    Pixel Aspect Ratio: PAL D1/DV Widescreen (1,42) Frame Apect Ratio 16:9
    Fram rated: 25

Reasolution FUl

SÅ rendre eg (Composition > Make Movie.

Problemet:
    Resultate blir dog 720x576 med pixel aspect ratio 1,07 eler mere sansynlig 1:1
    Billedet blir også uncompressed, vil gerne ha det i DV compression, samme som source footage.

Kordan kan jeg opnå det her?

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Svar
    392

Når du velger make movie/add to render que, så kan du velge output module. Der bestemmer du codec og slikt etc.

Når du adder til render queue bruker after effects composition setting til renderingen.

Jeg tok en test slik som deg. Laget en comp helt lik du har på 30 sekunder med en rosa solid. Make Movie. I output module valgte jeg Microsoft DV som codec. Rendret ut. Impoterte klippet tilbake til After Effects, hvor den ble tolket som

Microsoft DV Pal (1,42). Da ble den lik compositionen. Kan du fortelle mer om fremgangsmåten din?

Pass på at i composition settings at det IKKE er square pixels, siden du sier den mer sansynlig er 1:1.

Og så det viktigste. Siden du sier at filen blir 1,07 eller mere sansynlig 1:1, så betyr kanskje det at du ikke har analysert videoen men bare sett den på dataskjermen din. De fleste er ikke klar over dette, og det kan være jeg tar litt feil selv her nå. Men når du spiller av en videofil på pc'en din og ser den på pc monitoren så viser den alltid square pixels. Skal du se hvordan videoen egentlig ser ut må du se den på en TV monitor. Spiller du av en microsoft DV Pal (1,42) fil på pc skjermen vil den se strekt ut, fordi den ikke kan vise skikkelig resultat. Derfor har man en knapp i After Effects som heter "Toggle Pixel Aspect Ratio Correction".

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    518

kjempe GeEzah bra

takk for hjelpen

Av en eller anen grund, så var tekst'en til høyre for Output Module
    greyet out, så kunne ikje kelikke på dem valgene i render-que-listen. Aner ikje hvordan det kan ha seg!

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    518

Noen som bruke AE Pro? Hadde enda et problem. Men gadd ikje å starte ny topik ford så lite:

Har ett klipp på 100 frames

Hiver på timewarp med 50 pst speed.

klippe blir nu slo-mo, men fortsat e klipe/layer'n 100 frames på tids linje
    dermed sitte man igen med halve klippet i slo mo.

Hvordann utvide klippe så alt kommer med!?

Inget i Help-file sier noge om dette.

THanks

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,312

Når du sier "klipp" - mener du på "en composition" ?.. Kan se for meg at det er det du gjør;

- Composition med 100 frames
    - Du legger videoklippet i composition og legger på timewarp
    - Klippet viser bare halvparten av full lengde

Selv om du senker hastigheten på en kilde (f.eks. videoklipp eller andre compositions etc...) vil ikke compositionen du jobber i, utvide seg.

Gå inn i innstillingene til compositionen, og sett antall frames til 200 f.eks..

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2006
    Svar
    153

Du har lagt på en timewarp, og layeret har blitt kuttet ned. Det du eventuelt kan gjøre, er å loope selve layeret. Dette gjøres ved å trykke på klippet i prosjekt vinduet, trykke ctrl + F. Du får nå opp interpret footage. Skriv nå inn 2, 3 e.l (kommer ann på hvor mye klippet er blitt kortet ned) i loop boksen, som for vørig ligger nederst. Trykk OK. Nå har du loopet klippet ditt, og layeret kan nå utvides.
    he modern miracle of dynamic rounding, as its known...Ever since i just made up that term

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    518

Når du sier "klipp" - mener du på "en composition" ?.. Kan se for meg at det er det du gjør;

- Composition med 100 frames
    - Du legger videoklippet i composition og legger på timewarp
    - Klippet viser bare halvparten av full lengde
    Nope ikke helt. MEd klipp menes jeg Source Foitage

- New project
    - la importert klipp (lengde: 100 frames) på time linen
    - Composition Settings > Duration: 500
    - Effects>Time> Timewarp

Moen.jr: Prøve din metode nu (rendrer===?`)

EDIT:

TAk for hjelpen Moen.jr: din metode fungerede.

MEN; om dette eneste alterenativ, så er det efter min mening nokså dårli løsning av Adobe!!! Hidden features

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2006
    Svar
    153

Dvs at du fikk det til, eller?
    he modern miracle of dynamic rounding, as its known...Ever since i just made up that term

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    518

jepp, se over

Selv om du senker hastigheten på en kilde (f.eks. videoklipp eller andre compositions etc...) vil ikke compositionen du jobber i, utvide seg.
    Syns at dersom man senket speed på et video- klip (f.eks 2 sek) til 50% (= 4 sek med slo -mo ) så BURDE man i composition time linen kune endre lengden på videoklipet ved at kun forlenge det, slik at man fik se alle 4 sekunderne. slik det jo i Premiere (også ret fra Adobe) [sukk].

Enig?

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,312

Jeg skjønner ikke hvordan dere greier det.. Jeg har ingen problemer med å kunne strekke og styre og tøye og bøye på det!

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •