Når du velger make movie/add to render que, så kan du velge output module. Der bestemmer du codec og slikt etc.
Når du adder til render queue bruker after effects composition setting til renderingen.
Jeg tok en test slik som deg. Laget en comp helt lik du har på 30 sekunder med en rosa solid. Make Movie. I output module valgte jeg Microsoft DV som codec. Rendret ut. Impoterte klippet tilbake til After Effects, hvor den ble tolket som
Microsoft DV Pal (1,42). Da ble den lik compositionen. Kan du fortelle mer om fremgangsmåten din?
Pass på at i composition settings at det IKKE er square pixels, siden du sier den mer sansynlig er 1:1.
Og så det viktigste. Siden du sier at filen blir 1,07 eller mere sansynlig 1:1, så betyr kanskje det at du ikke har analysert videoen men bare sett den på dataskjermen din. De fleste er ikke klar over dette, og det kan være jeg tar litt feil selv her nå. Men når du spiller av en videofil på pc'en din og ser den på pc monitoren så viser den alltid square pixels. Skal du se hvordan videoen egentlig ser ut må du se den på en TV monitor. Spiller du av en microsoft DV Pal (1,42) fil på pc skjermen vil den se strekt ut, fordi den ikke kan vise skikkelig resultat. Derfor har man en knapp i After Effects som heter "Toggle Pixel Aspect Ratio Correction".

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat

Bokmerker