-
11th October 2007, 14:34
Lieutenant
After Effects: avansert tracking
Er det noen som kan hjelpe meg på glid her.
Jeg har ett klipp hvor en bil kommer kjørende imot meg og så svinger 90grader like "før kameraet". På denne bilens panser skal jeg legge en logo.
Har forsøkt litt med tracking, men får det egentlig ikke til. Det blir jo litt mere enn bare tracking også her siden den må animeres i 3D (kommer mot kameraet og følger bilens bevegelser).
Noen tips ?
-
11th October 2007, 21:54
Cadet 3
After Effects: avansert tracking
det er veldig begrenset hva after effects tilbyr av tracking; after effects er et komposisjonsprogram, ikke et tracke program, som f.eks boujou, pftrack, pfhoe, matchmover, etc.
du kan i den grad tracke det du trenger i after effects, men alt må gjøres på øyemål, da man ikke har mulighet til å importere tracken til ditt 3d program av preferanse. Hver gang jeg gjør 3d track i boujou, importerer jeg ca, 10,000 - 15,000 track inn i maya, matcher opp alt av 3d, deretter tilbake i boujou, og voilá. Er lettere sagt enn gjort though.
uansett, det er fysisk mulig å tracke alt i after effects. Gjør alt manuelt, gå en og en frame av gangen, og offset tracken din etter hvordan motivet beveger seg. Rotoscope ut eventuelle elementer som skygger for tracken (dette naturligvis når du har alle keyframes)
for å få en mer eksakt track, gjør en 4point track, og track alltid luminance.
cheers fellow
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler
Bokmerker