Viser resultater 1 til 8 av 8
    Cadet 4
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    19

Standard Anbefaling visuelle effekter

HEi

Jeg lager små filmer på fri tiden. Har magix Movie edit pro og adobe primere tilgjengelig.

Men nå kunne jeg tenke meg å prøve meg på Visuelle effekter også. hva er og anbefale til meg som er nybegynner i visuelle effekter?.

er Adobe after effects vanskligere enn effects lab pro?

det er de 2 programmene jeg står og balanserer mellom, hva er enklest og starte med og forstå seg på av de 2?

Tusen takk for svar
    t Canon kamera og en pc, kan gjøre det mest utrolige:P

Commander
    Medlem siden
    May 2007
    Sted
    skien
    Svar
    306

adobe ae er et svært avansert program som man må ta tid til å lære seg. effectslab er jo best til nybegynner siden det er lett å lage effekter og har mange presets.
    Youtubeprofil[/url] <---- kan inneholde spor av CGI!

"all those crappy movies arent competition if your fucking movie is like fucking dynamite" - Quentin Tarantino

Commander
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Bergen
    Svar
    459

Jeg begynte med After Effects - men har ingen erfaring med noe annet. Det gjelder bare å forstå hvordan de forskjellige funksjonene virker, så ordner alt seg til slutt. Jeg føler at After Effects er logisk bygget opp på mange måter, og derfor et veldig bra program. Mange alternativ. Det er lurt å følge noen tutorials i begynnelsen. Hva du enn velger, så vil du nok kunne lære deg å bruke det etter en stund.

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Uten at jeg har prøvd effects lab virker det som om det er litt mer basert på presets, og "trykk-på-denne-knappen-for-å lage-en-eksplosjon"-knapper :wink:
    I After Effects har du så og si ingen begrensninger, men dette fører jo også til at ikke alt er gjort med to tastetrykk. Hvis du er villig til å sette deg ned å lære After Effects fra bunnen av kommer du til å kunne gjøre alt Effects Lab kan, og mye, mye mer. Jeg foreslår at du ser på Videcopilot.net. Se på et par tutorials som ser kule ut, og du vil nok se hva jeg mener. Alt gjøres ikke med et par tastetrykk, men til gjenlend har du full kontroll over alt sammen :wink: Bare å spørre hvis det er noe du lurer på. Effects Lab har jeg ingen erfaring med, men jeg har drevet en god del med AE :wink:
    Canon 550D, 18-55 IS, 30mm f/1.4, glidecam, Zoom H4n

Cadet 4
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    19

Standard ok.

OK tusen takk

Prisene for Effect lab er 750kr. hva AE koster vet jeg ikke, er d greie tourtials på Ae?:P

har noe annet også fra de samme som lager effect lab og de kalles vision lab til en prislapp på 2600kr.

Hva er prisen på AE da?

Cadet 1
    Medlem siden
    Jun 2008
    Svar
    2

Tror prisen på AE CS3 ligger på 14 000 kr.

Cadet 4
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    19

Standard OIsann

OIsann, greit nok det var en bra pris men sikkert et utrolig bra program åsså. adobe er jo kjent for å lage gode programmer.

Blir sikkert Vision effects på meg i første omgang da

Tusen takk

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Svar
    696

forandret subject