Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 16
    Ensign
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Rennebu, Sør-Trøndelag
    Svar
    21

Standard animasjonsprogram

jeg prøver å finne et program til å lage "gammeldags" animasjonsfilm med f.eks dokker som man flytter litt og litt. Jeg har vært med på å gjøre det på gamlemetoden med å filme litt av hver stilling dokka står i og så hente ut bilder fra teipen og sette sammen. Nå hører jeg at det fins programmer som henter fram bildene automatisk og gjør alt mye lettere.

Noen som vet om noe slikt program? Når jeg googler finner jeg bare andre typer animasjonsprogram (gif, stillbilder til avi, 3D-effekter etc)

df
    df er offline
    Commander
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Skien
    Svar
    374

prøv dette programmme:

http://www.giantscreamingrobotmonkey.../download.html

(har ikke testa det ut selv, men det ser bra ut.)
    ttp://www.effektsiden.moo.no/

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Er et program til Macintosh som heter iStopMotion som er helt genialt for slikt bruk... Men du bruker kanskje ikke mac?
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Ensign
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Rennebu, Sør-Trøndelag
    Svar
    21

Takk for tips. Jeg bruker nok ikke mac nei, men jeg skal prøve MonkeyJam. Det blir artig

df
    df er offline
    Commander
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Skien
    Svar
    374

du kan prøve disse programmet også:

http://www.animateclay.com/modules.p...tid=24&;page=1

http://www.dacamyo.net/trickfilm-cam/

(Jeg vet ikke om de virker, fordi jeg har ikke webcamera)
    ttp://www.effektsiden.moo.no/

Ensign
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Rennebu, Sør-Trøndelag
    Svar
    21

ah, takk for tipsene. Skal prøve dem - hurra!

hk
    hk er offline
    Cadet 1
    Medlem siden
    Apr 2006
    Svar
    3

Standard Re: animasjonsprogram

Noen som vet om noe slikt program? Når jeg googler finner jeg bare andre typer animasjonsprogram (gif, stillbilder til avi, 3D-effekter etc)[/quote]

Fet Kulturskole har i tre år laget stop motion og andre animasjonsfilmer med Pinnacle. Ikke helt uten frustrasjoner - men etterhvert begynner jeg å se hvor problemene gjerne oppstår og kan omgå dem... Ikke minst med stor takk til Henrik S.for hjelp og råd!
    Du kan sette stillbildevarighet til den hastigheten du vil og få en ganske glatt bevegelse. Har lært meg å rendre hver enkelt sekvens av stillbilder til avi, og tilslutt redigere bare avi-sekvenser, ikke blande jpeg med andre formater - da har det lett for å oppstå krøll. Men filmene har etterhvert blitt til å se på...Ikke sant , drunken M? :wink:
    Hilde

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jul 2004
    Svar
    213

Spennende å høre om animasjonsprogrammer!

Har planlagt en animasjonsfilm med bilder, tegninger + litt green screen .. hadde tenkt til lage den i After Effects. Hvordan er disse programmene iforhold til det.. noen som vet?

hk
    hk er offline
    Cadet 1
    Medlem siden
    Apr 2006
    Svar
    3

Sitat Opprinnelig postet av Anette
    Spennende å høre om animasjonsprogrammer!

Har planlagt en animasjonsfilm med bilder, tegninger + litt green screen .. hadde tenkt til lage den i After Effects. Hvordan er disse programmene iforhold til det.. noen som vet?

Pinnacle har greenscreen og du kan absolutt bruke det på den måten du beskriver.
    Vi har brukt alle slags teknikker; cutout, tegne under kamera, 3D animasjon i Bryce, cel-aniamasjon, plastelina... i den siste filmen vår har vi brukt greenscreen for å slippe å jobbe så mye med kulisser. Det fungerte overraskende bra!

Det siste problemet vi har sloss en del med uten å kunne løse har med musikksporet; Pinnacle har SmartSound som legger til musikkspor i den lengde som passer til din film. Men plutselig ble lyden borte, etter flere ukers normal funksjon (selv om den grafisk vises på skjermen), og selv om vi har forsøkt å avinstallere og installere på nytt, kommer ikke lyden tilbake. Litt irriternde...

Hilde

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jul 2004
    Svar
    213

Hvor lang tid brukte dere på å lage en sånn film da? (hvor mange var dere, hvor hvor lang var den?) Jeg har skrevet et manus på en animasjonsfilm som jeg tenkte å lage som eksamensfilm, men tenker i ettertid at det kanskje er litt dumt siden jeg aldri har laget noe særlig avansert animasjon før Jeg skal lage den aleine også, og har jo utstyr og programmer tilgjengelig, men veit likevel ikke om det er noe jeg kan klare å gjennomføre på en bra månte iløpet eksamenstiden (tror det er en månde)..

Kankje en ide å gjøre noe man har LITT peil på liksom? :?

Hvordan gikk det med dere da? Var det en skoleoppgave dere lagde?

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •