Holder meg til bananshaken min jeg.
Jepp! Apple har senket prisen på Shake, som nå er ute i versjon 4.1 som Universal Binary. Dvs. at du kan bruker programvaren på både PowerPC og på Intel-prosessor dersom du en gang senere skulle finne på å oppgradere.
Prisen på AppleStore er på ca 4.090,- inkl mva. og frakt, med en leveringstid på omkring en uke. Om du eier Shake 4 fra før, kan du oppgradere til 4.1 for kun 490,-
Dvs. at selv små budsjettfilmer på amatørnivå kan ta seg råd til å få en svær pakke av muligheter rett inn i maskina. Krever riktignok en noget kraftig Mac for å få hjulene til å gå.
Dersom du ikke vet hva Shake er, ta turen innom http://www.apple.no/shake/
Når neste lønning kommer, blir det garantert en tur innom OfficeLine i Oslo!
Holder meg til bananshaken min jeg.
Jøss! Shake har jammen blitt billig! Før var det uaktuelt for meg pga prisen, men nå blir det nok Shake på meg også!Opprinnelig postet av OlaHaldor
![]()
hy pay a dollar for a bookmark? Why not use the dollar for a bookmark? - Steven Spielberg
Folk fikk jo sjokk når de lanserte den "nye" prisen på Shake... Uka etter forsto alle det når Apple sa at de skulle utvikle et nytt program som skal ta over for Shake, basert på Motions kildekode, ettersom denne visstnok var mye bedre...
Men det gjør ikke tilbudet noe mindre bra...
Stemmer stemmer. Men vil tro det tar en god stund før de kommer opp med den nye programvaren. Et år? To? Tre?.. Man vet aldri - men på den annen side kan man jo bruke Motion og Shake omtrent sømløst allerede. Sjekk ut videoene på www.apple.com/shake/
Bumper denne litt eg, med noko ekstra info.
I tilfelle det er nokon her med ei ny Macbook som vurderer å kjøpe Shake, so treng de tydelegvis ikkje vere so veldig redd for ytelsen. Digital Post Production kom i dag ut med ein liten artikkel om Shake 4.1. Eg siterer:
What's even more amazing, though, is that Shake 4.1 actually runs on a 13-inch MacBook--and pretty darned well at that. We'll detail the results of our benchmark tests comparing Shake 4.1 on a 13-inch MacBook (compared with a dual 2.0 GHz G5) in a separae article coming this week. Just to give you a little preview, the MacBook trounced the G5 in every test, coming in at as much as double the performance of the desktop system in rendering speeds. Again, more on this later this week.
Bumper denne litt eg, med noko ekstra info.
I tilfelle det er nokon her med ei ny Macbook som vurderer å kjøpe Shake, so treng de tydelegvis ikkje vere so veldig redd for ytelsen. Digital Post Production kom i dag ut med ein liten artikkel om Shake 4.1. Eg siterer:
What's even more amazing, though, is that Shake 4.1 actually runs on a 13-inch MacBook--and pretty darned well at that. We'll detail the results of our benchmark tests comparing Shake 4.1 on a 13-inch MacBook (compared with a dual 2.0 GHz G5) in a separae article coming this week. Just to give you a little preview, the MacBook trounced the G5 in every test, coming in at as much as double the performance of the desktop system in rendering speeds. Again, more on this later this week.
Bokmerker