Viser resultater 1 til 7 av 7
    Ensign
    Medlem siden
    Oct 2008
    Svar
    21

Standard AVCHD i FinalCutPro

Hei!
    Har en kompis med et kamera som spiller inn i avchd (panasonic hmc - 151) veldig bra kamera med kjempegode bilder, men problemet er at jeg får det ikke inn i FinalCutPro 5.1.4. Er det noen måte å få det inn i dette programmet eller blir jeg nødt til å oppgradere? Vet at det finnes en dvcprohd converter til PC. Jeg bruker en macbook med 2.4ghz intel prosessor, 250gb hd og 2gb RAM. Har hørt at det da blir trøbbel med redigeringen, derfor tenkte jeg det går lettere å konvertere de men da blir jeg nødt til å dra de over til PCen å så tilbake til Macen, noe som er litt stress fordi det er store og mange filer!
    Noen som har en god løsning på problemet? En gratis/veldig billig avchd konverter til Mac?
    En rask måte å overføre filene mellom PCen og macen?
    Karl Håkon

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    852

Standard Sv: AVCHD i FinalCutPro

Er ikke mac bruker så er litt på tynn is, men mener å huske at støtte for avchd dukket opp i en oppdatering til FCP 6. Slik jeg har forstått det må Avc intra og Avchd transcodes for å kunne klippes, noe tar tid og MYE plass om du velger å gå for pro res. En nødløsning er å gå via Dvcprohd programmet panasonic lager til pc, tungvindt og det tar opptil 4 til 5 ganger plassen i forhold til avchd med max bitrate.

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,312

Det stemmer - AVC HD og Intra er kun støttet under Final Cut Pro 6, dvs at du må ha Final Cut Studio 2. Du må også ha Final Cut Studio 2 for å kunne lage videofiler med ProRes codecen.

Da har du et spørsmål om økonomi: Gå for å kjøpe en dedikert PC så du kan konvertere filene i Windows, eller oppgradere til FCS2. Alt i alt vil nok en PC komme noe dyrere ut..

Ensign
    Medlem siden
    Oct 2008
    Svar
    21

takk for svar! tror jeg får gå for den tungvindte løsningen og ta det om pc´en vi allerede har!
    Har ike beste økonomien så mens jeg sparer til mitt eget kamera får jeg gjøre det litt tungvindt med hans imens :P

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    852

Jeg har ikke noen filer å teste med, men har du prøvd å se om MPEG Streamclip(finnes til mac) klarer å lese filene? Så kunne du sluppet veien om pc..

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Vet ikke om dette er noe vanlig problem men fant noe om dette emne på vimeo:
    [ame=http://www.vimeo.com/2097051]http://www.vimeo.com/2097051[/ame]
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,312

Dette viser ganske enkelt arbeidsflyten man bruker for å importere/transcode XDCAM/RED/P2/ACVHD/AVCINTRA med Final Cut Pro 6.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •