Viser resultater 1 til 3 av 3
    Lieutenant
    Medlem siden
    Nov 2007
    Sted
    Sandnes
    Svar
    142

Standard AVI/SMOV fil i Final Cut Express

Heisann

Sitter og redigerer en bilfilm fra endel biltreff som har vert dette året. Alt opptak er sendt til meg så jeg står bare på redigeringsbiten.
    Men det har dukket opp en filtype jeg ikke får åpnet i FCE. Den står som ".avi" på skrivebordet, men når jeg importerer den i fc kommer det opp "SMOV0060". Er dette en såkalt "Sealed Media" fil? Har noen tips til hvor jeg finner Codec til og åpne den? det kommer nemlig opp at "codec couldnt be opened".

Jeg redigerer i Final Cut Express på en macbook 2,4 gHz 4 gb ram og 250 Harddisk (den er rimelig full nå pga redigering da)
    Canon 7D
    Sigma 30mm 1,4.
    Tidligere: Sulunuu

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,312

Standard Sv: AVI/SMOV fil i Final Cut Express

AVI på Mac er å be om trøbbel. Har du QuickTime Pro? Får du eventuelt åpnet AVI-filene der? Hvis ikke, installer Perian og se om du får åpnet da. Dersom det fremdeles ikke går må du be pent om å få materiellet levert som bildesekvenser eller som .mov-filer i ønsket codec.

Lieutenant
    Medlem siden
    Nov 2007
    Sted
    Sandnes
    Svar
    142

Standard Sv: AVI/SMOV fil i Final Cut Express

Sitat Opprinnelig postet av OlaHaldor Vis post
    AVI på Mac er å be om trøbbel. Har du QuickTime Pro? Får du eventuelt åpnet AVI-filene der? Hvis ikke, installer Perian og se om du får åpnet da. Dersom det fremdeles ikke går må du be pent om å få materiellet levert som bildesekvenser eller som .mov-filer i ønsket codec.
    Fikk løst problemet etter en stund leting. Brukte eg program kalt "Divx doctor 2" det eksporterte AVI filen til .mov! Glemte bare å skrive "Edit" på posten min...
    Canon 7D
    Sigma 30mm 1,4.
    Tidligere: Sulunuu

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •