Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 14

Tråd: Avid ???

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Standard Avid ???

Kan noen forklare meg hva disse programmene (Avid) er god for?

-fordeler
    -brukervenlig
    -lydmessig
    -bilde
    -effekter?
    -HD?
    -brukt i pro tv eller til film

Skal begynne på film skole til høsten (Noroff) og der skal de tydligvis bruke noen av disse programmene, så eg tenkte jeg skulle sette meg inn i dette her...
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Hamar
    Svar
    179

Standard Avid ???

ikke sikker selv, men AVID er vel "proffere" enn Adobe, noe som igjen betyr mer avansert og mindre brukervennlig. Fortsatt ingen racer på Premier, så AVID er ikke aktuelt for meg ennå - etter det jeg har hørt om disse programmene i hvertfall

Commander
    Medlem siden
    Aug 2003
    Svar
    433

Standard Avid ???

Sitat Opprinnelig postet av pordey2
    AVID er vel "proffere" enn Adobe, noe som igjen betyr mer avansert og mindre brukervennlig.
    Og flere ganger så dyrt. Mener å ha lest at Avid DV Express koster ca. 18 000 kr i Norge.

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Standard Avid ???

I følge Avid er 85% av alle dagens profesjonelle filmer laget med et av deres programmer. I tillegg til 90% av alle tv-programmer og 80% av alle reklamefilmer.

Sjekk denne linken for å finne ut litt om Avids historie.

Les litt mer om Avids mest kjente program her, Avid Xpress Pro.
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Molde
    Svar
    176

Standard Avid ???

Sitat Opprinnelig postet av pordey2
    som igjen betyr mer avansert og mindre brukervennlig.
    Jeg var ikke engang en racer på Pinnacle da jeg gikk rett over på Final Cut Pro 3.5 og aldri tatt i en Mac før. Final Cut er like avansert som Avid og hvis du setter deg ned med programmet en time eller to vil du merke at det faktisk ikke så kjempe langt unna Premiere.

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

Standard Avid ???

ikke for å være sær ellernoe, men om noroff kjører AVID hadde jeg sagt opp plassen min, makan til dritt har jeg aldri vært borti.
    Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Avid ???

Kjenner en som har undervist der før - han underviste i grafisk design eller noe - og brutke Adobe programmene som Illustrator, Photoshop, Indesign. Syns det er merkelig om de ikke bruker premiere også - og gå til et helt annet program. Er det ikke bedre å bruke samme program-familie? :? Dumme Noroff

Kjenner også en annen som går Noroff i Drammen eller Oslo (husker ikke), og trives svær lite. Han sa også at Noroff har mottatt mye klager, men jeg vet ikke helt hva som er galt der. Håper at skolen din er bedre. Hvor skal du gå? Bergen? Jeg har sett der, og ser ut som en bra skole. Det ligger iallfall i byen (som er positiv)

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

Standard Avid ???

det er masse filmer som er lagd med adobe da, jeg kommer ikke på noen som er lagd med avid, noen som kan si ett par? leste akkurat at aviator er lagd med after effects, det trodde jeg ikke 8O 8) 8)
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

Captain
    Medlem siden
    May 2004
    Sted
    Røyse, utenfor Hønefoss
    Svar
    589

Standard Avid ???

Avid Digibeta versionen (eller hva det heter) ble ihvertfall brukt til å redigere "The Hulk"! tenkte bare jeg skulle si det...
    lle tenker på seg selv, det er bare jeg som tenker på meg!

Admiral Chandler sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Sted
    Kongsberg
    Svar
    255

Standard Avid ???

De fleste filmer er faktisk klippet på Avid. Ringenes Herre er et eksempel. Det er nok en grunn til at det er det programmet som blir mest brukt i filmindustrien. Tror nok ikke så mange hadde brukt det hvis det hadde "vært no dritt".
    Ms Chanandeler Bong?

"Anything one man can imagine
    other men can make real."
    - Jules Verne

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •