ikke sikker selv, men AVID er vel "proffere" enn Adobe, noe som igjen betyr mer avansert og mindre brukervennlig. Fortsatt ingen racer på Premier, så AVID er ikke aktuelt for meg ennå - etter det jeg har hørt om disse programmene i hvertfall
Kan noen forklare meg hva disse programmene (Avid) er god for?
-fordeler
-brukervenlig
-lydmessig
-bilde
-effekter?
-HD?
-brukt i pro tv eller til film
Skal begynne på film skole til høsten (Noroff) og der skal de tydligvis bruke noen av disse programmene, så eg tenkte jeg skulle sette meg inn i dette her...
Why build one when you can have two at twice the price?
BERGEN
ikke sikker selv, men AVID er vel "proffere" enn Adobe, noe som igjen betyr mer avansert og mindre brukervennlig. Fortsatt ingen racer på Premier, så AVID er ikke aktuelt for meg ennå - etter det jeg har hørt om disse programmene i hvertfall
Og flere ganger så dyrt. Mener å ha lest at Avid DV Express koster ca. 18 000 kr i Norge.Opprinnelig postet av pordey2
"Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
- Frank Capria
Jeg var ikke engang en racer på Pinnacle da jeg gikk rett over på Final Cut Pro 3.5 og aldri tatt i en Mac før. Final Cut er like avansert som Avid og hvis du setter deg ned med programmet en time eller to vil du merke at det faktisk ikke så kjempe langt unna Premiere.Opprinnelig postet av pordey2
ikke for å være sær ellernoe, men om noroff kjører AVID hadde jeg sagt opp plassen min, makan til dritt har jeg aldri vært borti.
Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no
Kjenner en som har undervist der før - han underviste i grafisk design eller noe - og brutke Adobe programmene som Illustrator, Photoshop, Indesign. Syns det er merkelig om de ikke bruker premiere også - og gå til et helt annet program. Er det ikke bedre å bruke samme program-familie? :? Dumme Noroff
Kjenner også en annen som går Noroff i Drammen eller Oslo (husker ikke), og trives svær lite. Han sa også at Noroff har mottatt mye klager, men jeg vet ikke helt hva som er galt der. Håper at skolen din er bedre. Hvor skal du gå? Bergen? Jeg har sett der, og ser ut som en bra skole. Det ligger iallfall i byen (som er positiv)![]()
det er masse filmer som er lagd med adobe da, jeg kommer ikke på noen som er lagd med avid, noen som kan si ett par? leste akkurat at aviator er lagd med after effects, det trodde jeg ikke 8O 8) 8)
url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]
"Like eight bitches on a bitch-boat."
-Garry Newman.
Avid Digibeta versionen (eller hva det heter) ble ihvertfall brukt til å redigere "The Hulk"! tenkte bare jeg skulle si det...
lle tenker på seg selv, det er bare jeg som tenker på meg!
De fleste filmer er faktisk klippet på Avid. Ringenes Herre er et eksempel. Det er nok en grunn til at det er det programmet som blir mest brukt i filmindustrien. Tror nok ikke så mange hadde brukt det hvis det hadde "vært no dritt".
Ms Chanandeler Bong?
"Anything one man can imagine
other men can make real."
- Jules Verne
Bokmerker