Prøv å kopier prosjekt filene over på den eksterne hardisken med samme bane navn som på Intern hardisken din, f.eks:
C:/Avid/Prosjekter/Whatever
Til
(Ext.Disken din)
X:/Avid/Prosjekter/Whatever
Og opne prosjektet fra disken.
Heihei.
Håper noen kan hjelpe meg med et problem jeg har hatt lenge uten at jeg har funnet noen konkret løsning.
Jeg lagrer alt materialet mitt på en ekstern harddisk. Avid er stilt inn på at det skal lagres der, og det var ikke noe problemer med det tidligere, men i de siste prosjektene har jeg fått opp denne error meldingen. I media creation er det alstå stilt inn riktig (på den eksterne harddisken) og filene ligger også i mappa sammen med de gamle filene. Jeg har ikke flytta på noe. Harddisken virker også helt normalt på andre ting...
Noen som veit hva som kan være feil?
Hadde blitt satt stort pris på hjelpm siden jeg har noen seine oppgaver :lol: (og vi ikke egentlig skal redigere i avid, men final cut pro. av en eller annen merkelig grunn..)
Anette
Prøv å kopier prosjekt filene over på den eksterne hardisken med samme bane navn som på Intern hardisken din, f.eks:
C:/Avid/Prosjekter/Whatever
Til
(Ext.Disken din)
X:/Avid/Prosjekter/Whatever
Og opne prosjektet fra disken.
Why build one when you can have two at twice the price?
BERGEN
Faen det er så mye drit som kan forårsake det der i Avid. En gang fant jeg ut, etter tre dager med frustrasjon,at problemet var et norsk tegn i navnet på en av mappene der filene lå.
Avid er utrolig sært på alt muligt, en stor fordel er å skjønne filstrukturen ting blir lagret som. F.eks så må alle filer kjøres fra C:\Avid MediaFiles og C:\OMFI MediaFiles, men prosjekt filene kan lagres hvor som helst. En annen ting er at noen skjermkort ikke funker me Avid i fullscreen, noe som er utrolig irriterende.Opprinnelig postet av nilsjnesse
BERGEN
OMFI og Media mappa kan lages på hvilken som helst disk, men du kan kun ha en pr. disk. Å lagre media på systemdisken er fyfy for ytelse og sikkerhet..Opprinnelig postet av THX
Og det holder faktisk med feil driver så funker ikke fullscreen... 8)
Eller ja en ekstern hardisk (som jeg mener jeg skrev som ville kanskje løse problemet lenger oppe i posten), men HD kan en bare drite i å redigere på, hvertfall her i gården, må kjøre fra interndiskene :wink:Opprinnelig postet av Christian m
BERGEN
Filene ligger allerede på den eksterne disken min.. hvorfor de ikke virker aner jeg ikke! :? Prøvd å flytte det andre veien uten hell, mens jeg stilte over 'drive' i media creation.Opprinnelig postet av THX
Noen som ser hva jeg gjør feil?
takker for hjelpen![]()
Tror jaggu jeg var litt rask på avtrekkern, eller kanskje prøve å sove til normale tider av døgnet... 8)Opprinnelig postet av THX
Det har hendt en og annen gang at jeg har måttet kjøre Høyreklikk og Relink på klipp jeg vet ligger i OMFI mappa, men som dukker opp som offline.
Jeg har brukt Avid i 2 og et halvt år, og jeg må innrømme at jeg blir ganske overraska over disse feila. Jeg har aldri hatt noen problemer med Avid når det gjelder media management, og faktisk så er det det jeg syns Avid håndterer aller best av alle klippeprogrammer jeg har borti.
Jeg har selv både prosjekter og alle OMFI-mappene fordelt på to eksterne harddisker, og jeg har aldri opplevd "media offline".
Btw, fullscreen playback funker med mitt NVIDIA GeForce 7600 GT skjermkort (driverversjon 91.47).
"Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
- Frank Capria
Først, Hvilken Avid snakker vi om her?
(Avid Xpress Pro, Avid Xpress DV, Avid Free DV, Avid Media Composer osv.)
Versjons nr.?
Datamaskins Hardware spec. Hadde også vært greit.......
Ta en titt på OMFI katalogen, Hvor mange filer inneholder den?
Hvis den inneholder over 6000 filer, bør du kvitte deg med alle «Pre-compute media files» (rendrede filer) som ikke er i bruk.
Å Fjern disse kan være lurt uansett! Bruk Media Tool!
Lukk Avid, og fjærn de 2 databasefilene: msmMMOB og msmFMID
Ved re starting av Avid vil programmet lage nye.
Eller så må jeg si meg helt enig med Yadda «Jeg har aldri hatt noen problemer med Avid når det gjelder media management, og faktisk så er det det jeg syns Avid håndterer aller best av alle klippeprogrammer jeg har hvert borti.»
PS. Står den Fiolette «dingsen» i USB porten?![]()
Lykke til
Bokmerker