Side 1 av 10 123 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 100
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    276

Standard Avid Express Pro - Adobe Premiere Pro ?

AVID
    ADOBE

Er de veldig like eller er det stor forskjell på hva som er best?
    Bruker pc.

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,312

De største forskjellene ligger i utseende (derav kommer vel brukervennlighet inn òg..) og hvordan verktøy og prosedyrer gjøres.

Du må rett og slett bare laste ned demo for å finne ut hva du liker best, så du ikke kaster bort penger på feil programvare.

Har på feelingen at Premiere er lettere å komme inn i enn Avid Express f.eks..

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    276

Ja, altså...
    de er sikkert ganske likestilt, men har avid de løsningene som premiere har med lett tillgang til photoshop og audition i programmet.

hva er det avid har i sin pakke?

NB! jeg har hørt fra en jeg kjenner at avid express pro "5?" ikke støttet home edition?

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,312

Antar du mener "home edition" i type Windows XP? Generelt sett - unngå Home Edition! Windows 2000 eller Windows XP Pro er absolutt det du bør gå for i den grad du virkelig vil holde på med video, film, grafikk etc.. Det er rett og slett noen usynlige "vegger" som stopper en hel masse i Home Ed..

Avid har ikke direkte støtte til Photoshop og Audition med mindre du anskaffer deg en plugin for det. Så vidt meg bekjent i allefall. Kan godt hende du kan importere PSD-filer, men du kan ikke sende en frame dit "just like that". Correct me if I'm wrong, anyone.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    276

Jeg har Home Edition til XP!
    Jeg har ikke merket noe serlig annet problem hittils enn at Avid Express Pro ikke vil instalere og at Premiere pro ikke har enkelte dll. filer.
    Hvis ikke jeg tar helt feil har Avid Pro Tools som lydprogram og at det er enorm mange plugins til avid!
    Avid virker ganske bra men premiere er kanskje litt mer min greie og jeg håper ikke Avid er lik eller lignende Pinnacle for det er ikke bra!

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    276

Det er bare min mening om pinnacle. liker det bare ikke!

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,312

Jeg gjentar noe av det jeg skrev i denne posten, og legger til..
    Pinnacle er ikke dårlig, men folk flest får et feil syn på hva Pinnacle lager når de bare har hørt om/prøvd Studio.

Sitat Opprinnelig postet av OlaHaldor
    Grunnen til at Pinnacle er såpass "nedverdigende" er pga. Studio- programmene som var ment til "hjemmebrukeren". Pinnacle er så mye mye mer enn bare Studio! Kan nevne i fleng; Liquid, TitleDeko, DekoCast, bildemiksere, switcher, og andre broadcasting-hardware-greier som er brukt den dag i dag verden over.
    Mao, ta en titt på Liquid før du uttaler deg videre om Pinnacle.

Avid er ikke på noen måte likt Premiere, annet enn at prinsippene er like. Klipp-og-lim.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    276

greit!
    men ok - jeg liker ikke "pinnacle studio"
    men jeg prøver å instalere Avid Express Pro så får jeg håpe det er noe av det bedre.

Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,312

Goodie. Kall meg gjerne pirkete, men å si "jeg liker ikke pinnacle" når du mener "pinnacle studio" er som å si at "jeg liker ikke adobe" når jeg prater om "adobe illustrator" f.eks.. En vesentlig forskjell.

Captain
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    682

Avid har nok en betraktelig høyere terskel/vanskeligere å sette seg inn i enn Premiere. Og er mye særere med tanke på systemkrav, det er mer eller mindre vilkårlig om det i det hele tatt funker på pc'en din. Men når det først funker, og man har lært seg å bruke det, vil man ha problemer med å gå tilbake til noe såpass "simpelt" som Premiere.

Fordelen med Premiere er altså at det er relativt lettfattelig, bra nok for de fleste på dette forumet, og byr på færre frustrasjoner enn det Avid gjør.

Side 1 av 10 123 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •