Viser resultater 1 til 4 av 4
    Cadet 1
    Medlem siden
    Dec 2008
    Svar
    2

Standard Avid Media Composer 3

Jeg har et lite problem, jeg sitter på opptak skutt med panasonic hvx 200 i HD - med både 720p/50 og 720p/25. Problemet er at det er to klipp som skal klippes sammen i samme tidslinjen. Men Avid vil ikke godta dette, fordi jeg allerede har åpnet prosjektet i 720p/50. (Åpner jeg motsatt, blir det samme feilmelding)

Noen som har smarte forslag til hvordan jeg skal kvitte meg med problemet? Vil helst unngå å bruke eksterne programmer til å konvertere det ene til det andre. Men er det ingen annen utvei, er det ikke mye å gjøre med det.

Noen som har gode forslag?

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Standard Sv: Avid Media Composer 3

Jeg går utifra at 720p/50 er slow motion opptak? I såfall om det ikke er altfor mye opptak av den delene så bare eksporter det til en ny quicktime fil og importer det inn i 720p/25 prosjektet ditt. Litt tungvindt, men har ikke helt fått sjekka ut nye funksjoner i MC 3.0.
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Cadet 1
    Medlem siden
    Dec 2008
    Svar
    2

Filene jeg sitter på er .MXF filer, filmet på panasonic hvx200. Ja, noe slo-motion, noe ikke.
    Dritt å måtte konvertere til quicktime, så tilbake igjen. Men er det bare å lage qt referance file, og importere inn igjen?

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    852

Det jeg mistenker er problemet her er at man blander 720p25, hvor du kan ta opp 50 fps som gir 50% "fart" og 720p50 opptaks format. 720p25 og 720p50 er ikke mulig å blande i samme prosjekt/tidslinje, det er kun mulig å ha video som har samme fps i samme tidslinje, helt fra 576i og helt opp til 1080p.

Jeg er litt usikker på hvordan man skal få dette inn i samme prosjekt på en effektiv måte uten tap av kvalitet, kanskje noen andre kan svare på det?

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •