Viser resultater 1 til 6 av 6
    THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Standard Avid Media Composer 4.0

Heisann

Nå er den nyeste versionen av Avid MC sluppet og en av de mest interesange nyhetene for min del er at det er en TOTALT åpen tidslinje, en kan mikse SD, HD, 24p, 25i, 25p, 30i, 30p, 50p, 60p, PAL og NTSC på en og samme tidslinje

Last ned 30 - dagers demoen her: http://forms.avid.com/forms/MC4TrialEng/?ls=sm

Var vist gode priser for studenter også, 295 dollar med 4 års gratis oppdateringer

Gleder meg til jeg får handla oppdateringen
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    852

Standard

Nå venter jeg bare på at denne new thinking skal medføre at dem finner på noe nytt for å få SDI fra MC uten at man skal betale 2-3x (eller enda mer..) for Mojo DX enn feks. AJA Kona 3. Vil helst slippe å betale 60k for en Mojo SDI...og ja det var eks mva!

Mye interessant nytt i MC4, spesielt en helt åpen tidslinje mtp framerate. Men skal mer til enn det for å få meg til å rive en ny HP maskin for de neste 3 årene...

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Standard

AMA virker som om den åpner for en del nye ting og etterhvert, mener jeg hørte snakk om å kunne importere R3D direkte inn i MC, men Avid og RED må bare få fingern ut av r*va og komme i gang med noe annet en i de større systemene.

Hadde seff vært kjekt med AJA eller Black Magic i Avid ja, får nå se om noe endrer seg etter at BM kjøpte DaVinci. Men for monitoring sin del så kan jeg bruke det jeg vil så lenge det har HDMI inngang, f.eks 42" tv, men for farge korrigering er det litt værre med å få kobla til skjermer samt HD-SDI (ikke at jeg har kraftig nok system eller kamera til å ta opp i det, men det kommer vell etterhvert)

EDIT: En liten nyhet til og var vell at en kunne flytte rundt på klippene med fade på uten at faden forsvinner, ikke akkurat revolusjonerende, men likevell bra at de fikser på.
    Sist endret av THX; 26th September 2009 kl 00:32
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    852

Standard

AMA åpner nok for mye spennende etterhvert. Forhåpentligvis dukker avchd støtte opp snart, sammen med bedre RED støtte for de som måtte ønske det. Men nå er Avid MC veldig fokusert på redigering, og enkle effekter og fargekorrigering. Offline/online mentaliteten ser man tydelig, man skal via metafuze og offline red klipp...så inn i DS for online. Egentlig ganske logisk da både MC og Symphony stopper på 1080p, og samtlige mangler vel litt kraft for å håndtere 2/4k, voksne datamengder som må kvernes. Avid har nok og en del kunder i området Arri....og sikkert de nye digitale som skyter med mye mindre kompresjon enn RED.

Man kan kjøre ghetto løsning via toskjerms oppsett og bruke en til monitor, men funker ikke for utspilling eller når man trenger frame acurate avspilling.

Om de fikk luket en del av bugs'ene som er i AMA mot P2 skal jeg vurdere å oppdatere asap...

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Standard

Jeg applauderer Avid for å klare å få ut nye oppdateringer så ofte som de gjør, i motsetning til et annet selskap.

Studentene skal vinnes ser det ut til: Avid Media Composer for rundt 2000 kroner (fullpris 18-19 000), med gratis oppgraderinger i fire år. Final Cut Studio for 8000 (fullpris 9000), uten oppgraderinger (eller tar jeg feil?).

Spenstig i det minste Har selv brukt det i en ukes tid nå.

Media Composer 4 - ” First Look at the World's Most Advanced Film and Video Editing System on Vimeo
    Sist endret av MacGuffin; 1st October 2009 kl 17:17
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    852

Standard

Avid skal ha honnør for å ha begynt å høre mer på kundene, være raskere med formatstøtte og komme med oppdateringer mye raskere enn tidligere.

Men jeg syns fremdeles redigeringsproduktene dems, spesielt for oss som med tiden trenger SDI ut for monitor og utspilling..blir for lite økonomiske for andre enn de store kundene. Som vel er mye av grunnen til at mange har flyktet over til Apple, med på kjøpet da får man og Color.

Det er vel og side av saken at Avid lever av de store kundene, Avid selger ikke pcer ipods som kan supportere utviklingskostnaden slik Apple kan. Avc-I støtte skal angivelig ha kommet veldig fort på plass når BBC etterlyste dette. En del har fleipet med at Avid vil ende opp som ett server firma...spesielt etter NAB og IBC hvor Unity ble lansert med FCP støtte slik at man kan bruke det som en storage pool som dem så fint kaller det. Kanskje litt som ett spark i ræva til Apple som har hengt og henger langt etter på slike bokstavelig talt turnkey lagrings/redigeringsløsninger.

Kanskje jeg ender opp med en Mac Pro over nyttår...med Avid som redigeringsverktøy og Color som fargekorrigering? Frister veldig når jeg vet hvor effektivt Avid er som klippe verktøy...og Color er økonomisk.

Lignende tråder

1. Avid Media Composer
    Av dilorko i forumet Programvare
    Svar: 7
    Siste tråder: 28th August 2009, 21:48
  2. Eksamen media VG3
    Av twintip6 i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine
    Svar: 6
    Siste tråder: 12th June 2009, 13:25
  3. Deinterlace i Avid Media composer
    Av Marley i forumet Programvare
    Svar: 7