Viser resultater 1 til 6 av 6
    Lieutenant
    Medlem siden
    Nov 2005
    Svar
    77

Standard Avid Xpress og DV-problem

Jeg har klippet ferdig en liten test-film i Avid Xpress pro HD, men finner ingen måte å få eksportert denne på. Alle formater/vodec jeg kan se gir elendig kvalitet sammenlignet med det jeg er vant til å få ut av premiere pro: DV AVI.

Er ikke Avid i stand til å eksportere i dette formatet?
    .. eller amngler jeg noen codecer? hvor får jeg i så fall tal i de?

Har ahtt dette problemet i en evighet nå og det begynner å bli svært frustrerende!
    rom delusion bring me to thruth.

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Anbefaler deg å eksportere fra Avid som en QuickTime reference fil eller en ukomprimert fil. Avid er ikke god på eksporteringsdelen (etter min mening), så det beste er å bruke et annet program til å komprimere filmen med etter at den er eksportert som en QuickTime fil.
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Åsgrend
    Svar
    46

Sorenson Squeeze kan exportere filmen i bra kvalitet og da slipper du å exportere i Avid først.
    ei å Nei!!!

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Samme som jeg bruker, funker så utrolig bra! Men, man må fortsatt eksportere fra Avid da, men det tar 2 sekunder eller lignende. Da bruker man faktisk det som jeg nevnte i den forrige posten min, en QuickTime reference fil. Trykker bare Send to Sorensen (eller noe i den duren).
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Lieutenant
    Medlem siden
    Nov 2005
    Svar
    77

* slett post pgs dobbelpostin *

Lieutenant
    Medlem siden
    Nov 2005
    Svar
    77

Ah! Takk for tipset. Skal prøve det så snart jeg har tid. - Og det blir ikke så veldig snart ettersom det kommer en fordømt eksamen neste uke. Skulle ønske filmteoretikere kunne tatt litt mer hensyn til det praktiske. Da ville denne eksamenen blitt som en vals på roser eller hva det er de kaller det..

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •