Viser resultater 1 til 5 av 5
    Lieutenant
    Medlem siden
    Nov 2005
    Svar
    77

Standard Avid Xpress: Export-problemer

Har akkurat laget min første lille filmsnutt i Avid xpress pro HD. (Bruker vanligvis premiere pro).

Men hvordan i all verden kan jeg få eksportert ut filmen i GOD kvaliltet. Da snakker jeg minst like god som det jeg er vant til fra f.eks DV-formatet i premiere pro.

Foreløpig har jeg ikke fått noe annet resultat enn søppel. Enten jeg velger divX eller quicktime movie med topp kvalitet på alle innstillinger.

Plass er ikke noe problem. - Med unntak av ukomprimert video da. Det blir for drøyt. Vil helst ha filmene i avi-format. Men kan leve med quicktime. Eller må jeg over til noe annet for å få kvalitet på de filmene jeg redigerer i Avid??
    rom delusion bring me to thruth.

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Jeg pleier å exportere som en QuickTime fil, og det funker godt. Deretter bruker jeg et annet program til å komprimere filmen til det jeg trenger den til (DVD, Web++).

8)
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Lieutenant
    Medlem siden
    Nov 2005
    Svar
    77

Quicktime? Tja. Det har forløpig kun gitt elendige resultater. - med ett unntak, og de innstillingene jeg brukte da finner jeg ikke tilbake til.

Du kunne vel ikke si litt om hvilke innstillinger du bruker?
    rom delusion bring me to thruth.

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Selvfølgelig kan jeg si litt om det :wink:

Bruker den samme på alle filmer jeg
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Lieutenant Commander Mario sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Rakkestad
    Svar
    194

en liten off-topics:
    Hva synes du om Avid express palantir? Bedre eller dårligere en premiere? Jeg bruker premiere, men tenkte å gå over til Avid express. Er det mye likt? Hva er dine ord på det? Bare lurer jeg..
    Går bachelor i flerkameraproduksjon-teknikk, Høgskolen i Lillehammer.

Hjemmeside: http://ostbymedia.no/

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •