Avid Xpress Pro er et utrolig kraftig verktøy og har mange positive sider når man har satt seg inn i programmet. Dessverre er det slik at om man har redigert mye med Premiere, vil man savne en del av dens funksjoner om man går over til Avid.
Avid blir brukt over hele verden av folk som driver med film og TV. Du vil ikke finne mange som sitter på Premiere. Premiere er et hjemme-redigeringsprogram i toppsjiktet. Absolutt et topp program, og den siste versjonen har også fått et interface mye proffere enn sine forgjengere. Men Premiere er ikke så sterk som Avid når det gjelder fargekorrigering. Noe som er veldig veldig viktig å kunne om man skal levere fra seg et bra produkt.
Mitt råd til deg, siden dette er et amatørfilmforum, er som følger: Er du fornøyd med Premiere og dens funksjoner så fortsett med det. Du vil nok få en del unødvendig hodebry om du bytter. MEN, om du vil jobbe med film på et mer profft nivå, er Avid løsningen. Avid har kraftige fargekorreksjonsverktøy og mange andre sterke sider. Men DET må læres grundig før man sitter og jobber effektivt.
Selv bruker jeg Avid Xpress Pro, tidligere brukte jeg Avid Xpress DV 3.5. Før det brukte jeg Premiere 5.5, 6.0 og Pro.
Om du vil lære deg Avid, er det nok også en lur ide og lære seg After Effects. Dette fordi Avid er mer et rent klippeprogram en Premiere, som er mer et alt-i-ett program.
Uansett hva du velger kan du spørre meg om ting underveis. Er ganske stødig i Avid.
Lykke til!
Espen

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat

Bokmerker