Viser resultater 1 til 5 av 5
    Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    852

Standard Avid Xpress og rydding i OMFI mapper

Har noen OMFI skolearbeid mapper, noen hobby og noe jobb som jeg tenkte å samle i færre OMFI mapper.

Kan man da bare kopiere over feks. alle filene fra en OMFI mappe til en annen eller er det en lurere(riktig) måte å gjøre det på?

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Det er vel kanskje mediaorganisering som har gjort Avid til verdensledende innen filmklipping, og det skal bare være å flytte filene fysisk på disken fra mappe til mappe. Det kan også såvidt jeg vet gjøres inne i Avid i media tool. På neste oppstart skal Avid søke gjennom OMFI-mappene å finne filene, ingen nødvendighet å drive med masse "relinking" med andre ord. Men (viktig!) ta en backup av alle mappene først, det er et must hvis noe skulle skje.
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    852

Problemstillingen litt mer detaljer..

Har laget ny omfi mappe av praktisk årsaker for de fleste prosjekter, istedenfor å la alt havne i samme OMFI mappe.

Nå har jeg tenkt å samle feks. alt i ett par OMFI mapper, skille mellom jobb, skole og hobby..

Vet at medieorganisering er noe Avid er konger på, selv enkelte FCP brukere mener dem ønsker seg Avid sitt mediamanagment, men med FCP sin brukervennlighet. 8)

Driver å rydder på gamle pcn og største utfordringen er at verktøyet jeg brukte før Avid Xpress må relinke en haug med filer før jeg får spilt ut gamle prosjekter til Tape, og ditto med tidsbruk. Det nå man ønsker man heller begynte med Avid med en gang...

Totalt er det ca 750gb med mediefiler som skal ryddes oppi, noe slettes og resten over på 1,5tb med raid5(hw basert, ikke noe jalla hovedkort raid). Pen jobb, men alt må vel bli værre før det bli bedre

Commodore MacGuffin sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Lillehammer/Oslo/Grenland
    Svar
    769

Selv har jeg bare en OMFI-mappe på hver disk, rett og slett for å holde oversikten. Jeg har faktisk tatt backup av OMFI-mappene noen ganger (hvis jeg er midt i et prosjekt), deretter formatert harddisken, lagt inn Windows og Avid på nytt, satt inn mappene igjen og vips: Prosjektet er like fint. Smart :wink: Tviler på at jeg hadde hatt nerver til å gjøre det med andre programmer ..

Men lykke til med oppryddinga!
    "Final Cut Pro is the sort of girl you would take on a date, and Avid is the sort of girl you wanna marry"
    - Frank Capria

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    852

Nå har jeg teorien kun "en" disk som er raid 5 arrayet 8)

Har flere mapper siden jeg feks. trenger å ta med mediefiler + prosjekt jeg holder på med eller jobb mappa hvor jeg regelmessig sletter alle mediefiler.

Jeg gruer meg bare til jobben med de gamle prosjektene jeg har liggende fra Avid Liquid. Liquid sin mediehåndtering er ikke dårlig, men ikke i nærheten av Avid sine produkter ellers. Lurer på hvor mange av de 600gbene som må relinkes manuellt... ops:

Men det er vel straffen for at jeg nå finner ut at jeg vil ha noe spilt ut på tape og noe ut i OMF filer fra liquid og inn i xpress.... :roll:

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •