du kan gjøre det med Time remapping i Adobe After effects,( Ctrl+alt+t) jeg er ikke noe god med det så jeg kan ikke forklare hvordan..
du kan gjøre det enklere i adobe premiere pro, bare høyreklikk på klippet > speed duration > Reverse speed
Noen som vet om jeg kan få filmen til å gå baklengs? Altså at hvis jeg har filmet en person som slipper ned en lyssabel, for så å strekke ut hånden, deretter la den henge ned, så vil det se ut som om personen henter den med kraften? Vet noen om dette går i enten Pinnacle Studio 9 Plus eller Adobe After Effects 6.5? (De programmene jeg har...)
DarthAllan, bedre kjent som Allan.
du kan gjøre det med Time remapping i Adobe After effects,( Ctrl+alt+t) jeg er ikke noe god med det så jeg kan ikke forklare hvordan..
du kan gjøre det enklere i adobe premiere pro, bare høyreklikk på klippet > speed duration > Reverse speed
Adobe After Effects - trykk på filen så Ctrl+Shift+R, tror jeg. Eller gå innpå Time Scretch - og bytt 100% med -100%.
Time-remapping er tungvint og unødvendig å bruke hvis du vil snu tiden. Den er bare for å justere at ting går som det skal på rette tidspunkt
edit: kanskje det var ctrl+alt+r - prøv begge du![]()
Takk, tester dette om 5 min, skal bare rotoscope ferdig klippet før.. Så skal jeg teste..
EDIT: Det virket, ja! Takk, takk! Nå fungerer filmen som vi ville.. Var redd vi måtte filme lyssabel-hentes-med-force scenen på nytt og på en annen måte.. Men nå er den perfekt..!
Her kan dere se hvordan resultatet ble.. Denne effekten ble lagt på to klipp. Et nærbilde av den som flyr ut av skjermen og et mere wide shot som viser at han tar i mot den og skrur den på. http://www.home.no/hansolonytt/lightsaberignition.wmv
(Grunnen til at en påslått saber høres i bakgrunnen er at det er en annen person med en lyssabel tilstede i filmen..)
Det ble jo perfekt joKult
stilig!
Meget bra - gleder meg til å se resten!
Takk, takk. Er vel ferdig i morgen en gang, håper jeg. Ganske mye rotoscoping og andre effekter igjen..
hvis du har fjernkontroll til kameraet ditt kan du trykke på baklengs mens du capturer og da blir det baklengsfilm i studio 9, men det kan bli litt dårlig, men det funker fint.
Men bruk after effects siden du har den muligheten!![]()
lle tenker på seg selv, det er bare jeg som tenker på meg!
Jeg brukte et digitalt kamera til denne filmen.. Et FujiFilm S5000 digitalt speilreflekskamera med 6.1MP.. Genial greie. Men filmer ikke med så høy oppløsning, da.. Så jeg capturer ikke fra det, bare kopierer over de digitale AVI-filene fra minnekortet.. Savner kameraet mitt.. :cry: Min Sony DCR-HC90E, altså.. Som er på service..
Bokmerker