Viser resultater 1 til 8 av 8
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jul 2004
    Svar
    213

Standard Basic photoshop spørsmål

Som sakt.. veldig basic.. men nå kan jeg ikke programmet så godt..

Hvordan lagrer jeg en tekstplakat sånn at bakgrunnen blir usyning når jeg legger det inn i avid?

veldig dårlig tid på meg, så har liksom ikke tid til å leike for mye med det uten å komme meg noe vei.. :wink:

Anette

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Haugesund
    Svar
    64

Du har noen forskjellige måter å gjøre det på... Når du lager et nytt dokument, kan man trykke på file - new og deretter velge gjennomsiktig bakgrunn eller transparent på background contents...

eller hvis du allerede har laget oppsettet, og vil fjerne bakgrunnen kan du trykke på (E) og bla deg ned til background eraser tool... Om man vil gjøre det enda vanskeligere kan man bruke lasso tool

Ellers må du lagre som PNG eller tiff.. husker ikke helt hvilken av de som passer til avid

Håper dette var til hjelp
    år medier og kom. vk2 | åkra

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jul 2004
    Svar
    213

Heisann! Gjorde det du sa.. men liksom, det blir fortsatt en hvit bakgrunn når jeg impoterer det inn i avid, om du skjønner.. er umulig å legge teksten oppå et bilde! Hva er det jeg gjør feil?

Kyrre
    Guest

1. New
    2. Velg størrelse
    3. trykk på background layeret og velg - duplicate layer
    4. slett background layeret
    5. velg viskelæret og fjern hele bakgrunnen slik at du står igjen med en gjennomsiktig bakgrunn. Skriv inn tekst.

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Eller så kan du bare velge transparent når du velger nytt dokument... Gjøre det du skal, men la laget som var der fra starten være gjennomsiktig... Deretter lagrer du som psd, tror Avid skal klare å vise det... Hvis ikke lagrer du som .png!
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Hvis du ikke får til kan du fortelle hvilken tekst du vil ha, så kan sikkert en av oss skrive for deg

Admiral Chandler sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Sted
    Kongsberg
    Svar
    255

Et av hovedpoengene som ikke direkte blir nevnt av de andre (bare indirekte) er at når du lagrer det gjennomsiktige bildet ditt må du passe på å lagre til et format som støtter Alpha Channel (JPEG gjør vel ikke det, men TIFF skal støtte det). Kan også hende du manuelt må lage denne alpha kanalen.
    Etter du har laget det gjennomsiktige bildet ditt, hold Ctrl inne og trykk på layeret med teksten din. Dette skal lage en selection rundt teksten. Gå deretter inn i channels-panelet og lag en ny kanal. I denne nye kanalen fyller du da den eksisterende selectionen med hvitt. Deretter lagrer du på nytt og passer på å huke av at du ønsker å lagre med en alpha-kanal.
    Ms Chanandeler Bong?

"Anything one man can imagine
    other men can make real."
    - Jules Verne

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Haugesund
    Svar
    64

Føler vi gjentar oss selv nå

men men, her er en tutorial som viser deg http://www.absolutecross.com/tutoria...nsparent-gifs/ :!:
    år medier og kom. vk2 | åkra

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •