Viser resultater 1 til 5 av 5
    Cadet 3
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    8

Standard Bevegelse i foto/logo?

Hei, utrolig bra forum. Ser at det er mang dyktige mennesker her, så jeg tar sjansen på et lite spørmåle jeg lurer på.

Hvordan får man håret til å flagre tatt ut fra et vanlig foto? Altså eksempelvis et vanlig foto ei jente med langt hår der håret begynner å bevege seg/flagre. Tenker også på at dette kan gjøres i en logo som er "statisk", der det går an å forandre på denne formen på denne.
    Hvis det er mulig, hva slags teknikk kan burkes, og hva slags program kan benyttes til slikt?

Mvh Access

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    437

Standard Sv: Bevegelse i foto/logo?

Du kan bruke morphing.

Cadet 3
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    8

Jeg glemte visst noe her. Det jeg tenkte på var i forbindelse med animasjon. Et vanlig foto som blir animert.

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Akkurat det ned håret kan bli litt vanskelig, men å leke med perspektivet i bilder er ingen heksekunst.

Du kan klippe ut mest mulig informasjon fra et bilde etter hvor detaljerikt du vil ha animasjonen din og sette alt sammen til det komplette bildet i f.eks after effects, ved bruk av 3D mulighetene. Så kan du bare animere kameraet hvor du vil og få illusjonen av at stillbildet beveger seg.

Her noen eksempler i denne videoen: [ame]www.youtube.com/watch?v=d1xN8gXmtnw[/ame]
    (er ikke helt sikker på hvordan de har gjort den bullettime lignende illusjonen men jeg kan tenke meg det er i et mer ekte 3D program som 3D studio max eller maya)
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Cadet 3
    Medlem siden
    Aug 2008
    Svar
    8

Sitat Opprinnelig postet av THX Vis post
    Akkurat det ned håret kan bli litt vanskelig, men å leke med perspektivet i bilder er ingen heksekunst.

Du kan klippe ut mest mulig informasjon fra et bilde etter hvor detaljerikt du vil ha animasjonen din og sette alt sammen til det komplette bildet i f.eks after effects, ved bruk av 3D mulighetene. Så kan du bare animere kameraet hvor du vil og få illusjonen av at stillbildet beveger seg.

Her noen eksempler i denne videoen: www.youtube.com/watch?v=d1xN8gXmtnw
    (er ikke helt sikker på hvordan de har gjort den bullettime lignende illusjonen men jeg kan tenke meg det er i et mer ekte 3D program som 3D studio max eller maya)
    '

Takker og bukker Var netopp dette jeg var på jakt etter.....takker for hjelpen

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •