Viser resultater 1 til 5 av 5
    Cadet 2
    Medlem siden
    Mar 2008
    Svar
    4

Standard Bilde til film

Hei, jeg og noen kamerater lagte for et par år siden en lego film som handlet om cowboyer, så skal jeg gjøre det nesten det samme i år. Men husker ikke hva program vi brukte for å ta bilder og så lagte vi film av det etterpå. Husker at vi hadde kobla kamera rett til pc, og bildene kom inn der. Kan også huske at vi tok 3 bilder hver gang, og så endret vi litt på posisjonene til legoklossene og så 3 nye bilder..

Jeg trenger forslag til hva program vi brukte? Husker ikke hva program vi fikk brukt til slik.
    Blogg, galleri og webtv: www.torjussenweb.no, legg igjen en gjestebokhilsen da vel. Portefølje: www.henriktorjussen.no

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Standard Bilde til film

Denne teknikken kalles vel "stop motion", eller noe i den duren. Søk litt rundt på forumet eller bruk google. Det finnes sikkert massevis av gratisprogrammer til dette.

http://en.wikipedia.org/wiki/Stop-motion

Lykke til!
    Canon 550D, 18-55 IS, 30mm f/1.4, glidecam, Zoom H4n

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Modum
    Svar
    76

Standard Bilde til film

Hvis jeg husker riktig tror jeg du kan bruke et program som heter "JPG video" :wink:

Cadet 2
    Medlem siden
    Mar 2008
    Svar
    4

Standard Bilde til film

Hm, ja det med wikipedia var greit. det er slik jeg snakker om. Men jeg er på jakt etter program. Det JPG video var greit, men finner ikke mitt kamera. Tvile på det går med det jeg har, har et JVC HDD-HD GZHD7. Så kanskje et bedre program en det?
    Blogg, galleri og webtv: www.torjussenweb.no, legg igjen en gjestebokhilsen da vel. Portefølje: www.henriktorjussen.no

Commander
    Medlem siden
    Aug 2003
    Svar
    433

Standard Bilde til film

AnimatorDV er det mest velegnede til dette formålet - og det er til og med gratis (iallfall den enkleste versjonen):
    http://animatordv.com/download7
    Programmet brukes til å ta enkeltbilder via et videokamera som er koplet til PC-en slik trådstarter har beskrevet.

JPGvideo brukes til å sette sammen en mengde ferdige stillbilder til en AVI-fil, ikke til å ta bildene direkte gjennom et kamera.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •