Viser resultater 1 til 6 av 6
    Cadet 1
    Medlem siden
    Oct 2004
    Svar
    3

Standard Bildeforminskning

... Et problem jeg har! :?
    Bildet på filmen min ble først forminsket da jeg la den over fra kameraet til adobe premiere pro (det ytterste i bildet kom ikke med), og deretter ble det enda mindre da jeg brente den over på DVD.
    Bildeforminskningen tilsammen ble ganske kraftig, ser ut som om omtrent bare 70% av den opprinnelige bildet er med, resten har bare blitt kuttet bort!

Noen som vet hvorfor dette skjer?

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Svar
    696

bruker du premiere har du muligheten til å skalere videoen slik at du ser alt innenfor ruta,
    gå på effects (i monitoren) og velg scale, så skalerer du bildet til ønsket størrelse.

om jeg forstår problemet ditt rett da :-)

Cadet 4
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Stavanger
    Svar
    11

Sikker på at informasjonen er vekk? - Du vet, TV skjermer viser laaangtifra hele bildet! De viser
    omtrent en 70-80% av det... - Eller, er nok en del mer med nye tver, men de kutter vekk de
    også.. Jeg tror nok informasjonen ligger der, - bare skjermen din som ikke viser den.

Prøv en prosjektor eller noe ;]
    mm..

Cadet 1
    Medlem siden
    Oct 2004
    Svar
    3

Jeg tror faktisk informasjonen er borte.
    Inne i redigeringsruten på Premiere Pro er det en "ramme", og det er bare bildet og tekten innenfor denne rammen som er med. Utenfor denne rammen er ca 5-10% av det opprinnelige bildet, og det blir borte.

Vet dere hvordan man kan få med hele bildet, og fjerne denne rammen?
    Finner ikke noen funksjon som heter Scale..

Cadet 1
    Medlem siden
    Oct 2004
    Svar
    3

Ingen?

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Sjekk også i starten hvor du velger hvilken i Load Project Settings. Prøv forskjellige av dem og se på frame size på disse.

Iallfall prøv hele greia på nytt og se om det blir noe bedre. Hvis ikke kan det være en bug (datafeil), og sjekk om det er en ny update du kan laste til programmet.

Søk på google.com - feks "scale adobe premiere" eller noe som helst. For min del, bruker jeg aldri Adobe Premiere, bare Effects

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •