Viser resultater 1 til 4 av 4
    ane
    ane er offline
    Cadet 1
    Medlem siden
    Sep 2008
    Svar
    2

Standard bildekvalitet under capture i final cut pro

Lurer på to ting angående redigering i final cut pro:

1. Forringes bildekvaliteten når jeg importerer/capture video via et lite sony digital kamera (tape). Har filmet med Panasonic P2, tape. Blir kvaliteten bedre om jeg hadde capturet fra en annen kilde?

2. Noen muligheter for å markere kun deler av et videobilde i final cut pro, som feks. et parti som er mørkt eller lyst uten å gjøre noe med hele bilde?

Hadde blitt kjempe glad om noen kunne svart meg på dette!!

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,312

Standard Sv: bildekvalitet under capture i final cut pro

1. Jeg kan ikke tenke meg at kvaliteten blir dårligere - eller bedre. Mange gjør opptak med kamera, og spiller av video for capturing med en dedikert avspiller - og ingen klager på det.. Dedikerte avspillingsmaskiner (deck/player/recorder) er mer stabile og robuste på den teknikken som skal til enn det et kamera er. Dersom du har mulighet, bruk et annet kamera som ikke er så knakende dyrt, eller en dedikert avspillingsmaskin, så vil du spare videohodene i kameraet for unødvendig stress.

2. Har du Final Cut Studio eller Final Cut Studio 2? Da skal Motion være en del av pakka, og med FCS2 skal du også ha Color - da kan du veldig enkelt lage en maske og gjøre det du ønsker. Slike ting får du dessverre ikke gjort direkte inne i programmet.

ane
    ane er offline
    Cadet 1
    Medlem siden
    Sep 2008
    Svar
    2

Tusen takk for kjapt svar!
    Hva om jeg bruker crop, og kutter vekk deler av bildet der skyggen er? Går drastisk utover kvaliteten?

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,312

Dersom det vil la seg gjøre å legge klippet dobbelt (det ene på et nytt spor) og crop (kanskje feather?) og du blir fornøyd, er det ingenting i veien for å gjøre det slik - men jeg tørr ikke garantere hvordan resultatet blir. Kvaliteten vil ikke forringes slik at det blåtte øye vil få langvarige skader av det, for å sette det på spissen.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •