Hei igjen!

Ny utfordring med Vegas 7.0a. Denne gangen har det med ”resampling” å gjøre.
Under innspilling har jeg benyttet funksjonen på kamera som legger svarte felter oppe og nede i bildet for å skape en widescreen ”look” (kalles ”letterboxing” hvis jeg har forstått det rett).

Bakgrunn:
Dette videomatrialet inneholder mye rask bevegelse, og ettersom jeg ikke har satt opp lukkertiden på kameraet så resulterer det i ”hakkete” bilder når jeg senker avspillingshastigheten (slow motion). For kompensere for dette benytter jeg ”resampling” funksjonen i Vegas. Dette gjør bevegelsene jevnere når jeg senker avspillingshastigheten.

Problem:
Når jeg benytter resampling så gir det en pulserende effekt på hele bildet (rendert som avi fil). Hele bildet ”beveger” seg med jevn og konstant bevegelse. Dette er spesielt tydelig på ”letterbox” markeringene øverst og nederst i bildet. De beveger seg konstant opp og ned (lite, men tydelig). Irriterende og forstyrrende.

Spørsmål:1. Finnes det måter å benytte resampling på, uten at man får denne ekstra pulserende effekten?

2. Evt; kan man få jevnere bevegelser på lav avspillingshastighet uten å benytte ”resampling” i Vegas?

3. Kan jeg legge på ny ”letterbox” i Vegas, oppå de gamle, og på den måten fjerne bevegelsen fra disse om ikke annet?

Dette ble kanskje litt mye på en gang, men setter stor pris på mulige tips. Har sittet en god stund å prøvd ulike tiltak for å rette på dette, men min kjennskap til programmet er for mangelfull desverre.