Viser resultater 1 til 9 av 9
    Lieutenant
    Medlem siden
    May 2004
    Sted
    Ålgård
    Svar
    113

Standard Billig kjøp av ekstern harddisk og dvd brenner?

Hei.

Vi i Booh'ya Productions skal invistere i en ekstern harddisk på ca 150-200 gb og en dvd-brenner. Poenget er at vi bare har 1600 kr igjen i kassen. Vett noen hvor vi kan få tak i dette til en billig krone? Vi har råd til å gå opp i 2000 kr. Men som sagt: Billigest mulig....

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Haugesund
    Svar
    321

Jeg vil si at dere kan glemme å få en så stor ekstern harddisk OG en dvd-brenner til den summen. Har en ekstern selv, riktignok en 250 gb, men for den måtte jeg ut med 2000. Så om det ikke er umulig å få tak i det dere skal ha, så ville jeg i alle fall vært ytterst skeptisk til de produktene dere får til så lave summer...

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Re: Billig kjøp av ekstern harddisk og dvd brenner?

Jeg burde kjøpe en ny harddisk også - alle forbanna videoene stjeler plassen i harddisken, hehe

edit:
    En ide her:

Nent med dvd-brenner til dere har laget filmer dere vil virkelig brenne.

Kjøp harddisken først, og fyll den opp som tar nok en stund hvor dere vil ha nok penger til dvd-brenner?

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    stavanger
    Svar
    176

tror du får en dvd brenner på elkjøp til 500 spenn. jeg fikk nettop kjøpt en lacie ekstern 250gb lacie hardisk til 1600...i danmark vel å merke...men likevel....det er sånn 1800 norske....så d går nok ann å finne noe
    etter run through the jungle

Commander
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Trondheim
    Svar
    322

tips for å spare penger ved kjøp av ekstern hardisk kan være å kjøpe en vanlig hardisk og eksternt kabinett hver for seg, for så å sette det sammen selv.
    Another Generation ®
    Entertainment Project

www.agep.biz

Lieutenant
    Medlem siden
    May 2004
    Sted
    Ålgård
    Svar
    113

Dvd brenner kr 649:
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302299&cks=PRL

Ekstern Harddisk 160gb:
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=116430&cks=PRL

Det var ikke så stiv pris det, men leter fortsatt etter billigere... :wink:

Citizen
    Medlem siden
    Jan 2005
    Svar
    1

Sitat Opprinnelig postet av andy
    tror du får en dvd brenner på elkjøp til 500 spenn. jeg fikk nettop kjøpt en lacie ekstern 250gb lacie hardisk til 1600...i danmark vel å merke...men likevel....det er sånn 1800 norske....så d går nok ann å finne noe
    Er det den harddisken med kun usb 2.0 tilkobling? lacie porche 250gb ellr.no? Har du problemer med at den ikke klarer å kommunisere ordentlig med windows XP eller mer spesifisert eksplorer.exe i winxp???

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    May 2004
    Sted
    Follo
    Svar
    40

En ny nettbutikk som jeg sterkt anbefaler er mpx.no
    Har kjøpt harddiskkabinett og dvd-brenner der ifra.

Istedetfor å kjøpe en ekstern harddisk, vil jeg faktisk anbefale deg å kjøpe kabinett og harddisk hver for seg.. Mange gode grunner for dette som lett kan tenkes selv i tillegg til at det blir billigere.
    Kjøpte i julen en icybox harddiskkabinett, som jeg er storfornøyd med. Den har både firewire og usb2, og bråker ikke noe mer enn hva selve harddisken gjør. dette fordi den er designet på en slik bra måte at du slipper vifter inne i kabinettet.
    Denne var det jeg kjøpte: http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=42053 Jeg kjører en 200gb western digital harddisk uten noen problemer.

DVD-brennere burde du undersøke på tester fra sider som hardware.no og hjemmepc.no og så sjekke priser etter det..

Sjekk priser fra flere butikker før kjøp. komplett.no er f.eks ikke alltid de billigste.

Håper dette kan hjelpe 8)
    f you can't duck it, f**k it.
    If you can't f**k it, duck it!

Commander
    Medlem siden
    Aug 2003
    Svar
    433

Bra tips - nå fikk jeg endelig nytte av en harddisk jeg hadde liggende og fikk meg en ekstern harddisk til min bærbare PC. Men jeg kjøpte en litt rimeligere variant av Icybox hvor man slipper det dumme blå lyset.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •