Viser resultater 1 til 3 av 3
    Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    853

Standard Boris Vs. Adobe

I og med at Boris har noe effekt opplegg som følger med Media Composer som jeg får denne uka begynnte jeg å kikke litt mer på hva Boris har av annet snacks. Jeg har forsåvidt begynnt å teste Boris sine ulike programmer, men FX som tilsvarer After Effects var noe klønete GUI sånn til å begynne med.

Jeg tror jeg kommer til å trenge After Effects eller likende for en del arbeid fremover. Spørsmålet er om Boris FX kan erstatte AE eller ei, det støtter og en del plugins for AE. Noen som har erfaring med Boris FX og evnt AE?

Den største fordelen som Avid bruker er at man slipper å tenke det å bevege seg fra Avid til AE, selv om det finnes programvare for å gjøre den operasjonen mer effektivt. Og man lar da Avid styre alt av prosjekt og mediefiler, som jo er hva Avid virkelig kan.

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

Standard Boris Vs. Adobe

Jeg personlig liker å bare klippe i Avid, evt. bruke bruke Timewarp effekten (med super frameblending by the way) om jeg ikke skal gjøre noe mer en det effekt messig. Samt fargekorrigering og grading. Men om for mer utbredt effekt laging villle jeg gått for en arbeids flyt som består av klipp i Avid og effekter i AE. Går ganske kjapt ved bruk av QT refference som tar direkte fra kildefilene til Avid.
    Det som også går an å bruke er Automatic Duck som kan importere hele timeline'en direkte inn i AE fra Avid. Slik at du får hver enkelt klipp som en egen sekvens i AE.

Og etter en har gjort jobben i AE er det bare å quick importere den ferdige sekvensen inn i Avid igjen.

Om du ikke har brukt Avid MC før så kan du glede deg, er en drøm å jobbe på, har aldri svikta
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    853

Standard Boris Vs. Adobe

Boris FX fungerer litt på samme måte som Magic bullet looks gjør i Avid, laster eget GUI. Fordelen er at man slipper å bevege filer fram og tilbake og alt forblir i Avid. Har gjort en del effekter i Avid fordi det er raskere enn å gå til andre programmer, men nå er det mer enn hva Avid klarer.

Men jeg har lite erfaring med Boris og AE, men ved første øyekast virker AE å være en del mer oversiktlig.

Gleder meg til MC kommer, mest pga mye bedre utnyttelse av cpu og at den spiser en del flere formater enn Xpress(og en del annet småsnacks). Men problemer er ikke grunnen til oppgradering, Xpress har fungert som det skal. Nå har jeg ikke prøvd i andre programmer, men å blande hd og sd i ymse formater virker helt uten problemer. Det eneste jeg har hatt å utsette er at den ikke spiser så veldig mange codecs..selv om jeg har funnet en workflow for avchd nå.

Neste utfordring er nå at Protools LE ikke kan være installert på samme instalasjon som MC...

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •