Det letteste er aa bruke Adobe Media Encoder og exportere for brenning i Encore, hvis du har det?
Hei!
Eg har laga ein film i Premiere som eg skal eksportere. Er det ein spesiell måte eg må eksportere på for å kunne brenne denne på ei DVD plate som film - altså til avspilling i DVD spelar?
Lurar også på kva innstillingar eg må bruke for å eksportere film til eit format som er tilpassa web. Skal altså ha ein film på eit par minutt ut på websida mi.
Siren
Det letteste er aa bruke Adobe Media Encoder og exportere for brenning i Encore, hvis du har det?
ony EX-1 XDCAM | Final Cut Studio | Until Avid MC natively supports EX1 and Leopard.
Eg har encore ja? Men korleis lagar eg ein meny? For filen tar eg vel berre inn i programmet som ein AVI fil?
Tror ikke avi fungerer, ivertfall ikke i cs2 versjonen av encore. Bruke å lage i mpeg2, men har noen problemer med røde blink som kommer veldig upassende i filmen... :?
PC: Windows 7, Intel Core i7 870, 8 GB DDR3 RAM, Nvidia GeForce GTX 560 Ti | MacBook (2007 modell)
Camera: SONY HVR HD1000E
Software: ADOBE CS5: Master Collection | Avid | Final Cut Pro | Shake | Motion
Ok, men korleis lager eg menyen då? Er det meininga at den skal lagast i photoshop? Har aldri brukt dette programmet før... :P
Enklest å lage det i photoshop (synes jeg). Det er vel det du må gjøre hvis du ikke vil bruke standard menyene som er med. Tar litt tid å lære seg, men det er bare å fikle i noen timer (uker) så får du det tilEller du kan søke etter tutorials.
PC: Windows 7, Intel Core i7 870, 8 GB DDR3 RAM, Nvidia GeForce GTX 560 Ti | MacBook (2007 modell)
Encore jobber med MPG2-DVD. Dette er en instilling som du kan exportere ut fra media encoder.
Det er også mulig å legge in eks AVI i Encore, men rett før du brenner Dvd'en konverter Encore AVi filen til MPG2.
Det finnes ferdigmenyer i Encore fra før av. Så hvis du har manglende kunskaper i Photoshop kan du bruke noen av disse. Det er også mulig å laste ned flere menyer fra internett.
Håper du får dette til, og lykke til
Dole
he passion of making film.
Tusen takk for all hjelp... har likevel litt problemer. Når eg konverterer frå Premiere gjennom media encoder til MPG2, så forsvinn lyden??
Ka må eg gjere her?
Siren
PS.. når det gjeld menyen - har brukt photshop ein del, so kan det programmet. Er Encore eg ikkje har brukt - så der eg syns det er vanskeleg å handtere menyen!
Lyden forsvinner i encore, men når den blir lagret på DVD skal den være tilbake.
Bokmerker