Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: Brenne film.

Lieutenant
    Medlem siden
    Mar 2007
    Svar
    147

Standard Brenne film.

Hei.

Jeg skulle gjerne hatt litt hjelp til og få brent filmen min i best mulig kvalitet. Er bare en liten kortfilm på 5min.

Nåre jeg har brent filmer før, har aldri bildene blitt sånn veldig bra. På langt nær slik som en film skal se ut på tv`n hvertfall. Noen tips til hvordan jeg skal gjøre dette for og få best mulig resultat? Evt. hvilke programvare som passer best?

Takker for svar!

Commander
    Medlem siden
    Sep 2004
    Svar
    327

Standard Brenne film.

Nero er vel et bra alternativ til dette skal jeg tro.
    Ellers hvis du tenker på noe litt mer i pro klassen, så vil jeg nevne Adobe Encore DVD. Det er noe å anbefale :wink:
    man who casts no shadow has no soul.

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Svar
    696

Standard Brenne film.

Jeg kan også anbefale encore dvd! Har du tilgang på noe dvdbrenne software? Hva er budsjettet ditt om du skal kjøpe et program?

Commander
    Medlem siden
    Aug 2003
    Svar
    433

Standard Brenne film.

Å kjøpe Adobe Encore for å lage DVD av en fem minutters filmsnutt er vel kanskje en smule overkill, som det heter på "godt" norsk? Og ikke har det noen som helst betydning for bildekvaliteten heller om du kjøper Encore eller et enkelt program til en femtedel av prisen.

Når det gjelder bildekvaliteten er det ikke så godt å si noe konkret uten å vite noe om filformatet på filmen som skal brennes. Altså om den f.eks. er DV-AVI, eller allerede er komprimert til noe annet enn MPEG-2 som kreves for en DVD. Er den for eksempel i DivX-format eller WMV, blir resultatet gjerne atskillig dårligere når dette konverteres til MPEG-2.

Lieutenant
    Medlem siden
    Mar 2007
    Svar
    147

Standard Brenne film.

Har faktisk Encore, men har ikke hatt tid til å lære meg det skikkelig ennå.

Formatet er DV-AVI.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nittedal
    Svar
    178

Standard Brenne film.

Encore er ikke det vanskligste programmet. Søk litt på google, så finner du mange tutorials.

Hvis du har photoshop, eller after effects hjelper det også.. da kan du lage kule menyer.
    he passion of making film.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •